Skip to main content

Aktywne słuchanie muzyki
w koncepcji Batii Strauss

Odkryj z przedszkolakami świat muzyki klasycznej

szkolenie online Małgorzaty Koc

Kup dostęp do szkolenia!

Jak pomóc przedszkolakom odkryć muzykę poważną?

Aktywne słuchanie muzyki w koncepcji Batii Strauss to niezwykle atrakcyjna metoda wprowadzania dziecka w świat różnych gatunków muzyki, zwłaszcza muzyki poważnej.

Polega na łączeniu słuchania muzyki z różnymi formami aktywności podejmowanymi przez dziecko.  Te formy to przede wszystkim proste zabawy rytmiczne połączone z melorecytacją lub śpiewem, zabawy rytmiczno-ruchowe, gra na instrumentach, opowieści ruchowe z elementami dramy lub pantomimy. Dzięki takim sposobom dziecko odkrywa różne aspekty dzieła muzycznego: jego formę, tempo, rytm, dynamikę i nastrój. Bawiąc się przy wybranym utworze muzycznym, osłuchuje się z utworem jakby mimochodem. Nie wiadomo kiedy utwór zapada mu w pamięć. Poprzez takie działania, muzyka, mimo że jest wielokrotnie słuchana, nie traci na swojej atrakcyjności, staje się bliska i rozpoznawalna.

Metoda Batii Strauss to możliwość tworzenia niezliczonych aktywności z dziećmi, wprowadzających je w świat muzyki poważnej. Chcesz poznać jeszcze więcej zabaw, bazujących na innych utworach?
Kliknij, by przejść do drugiej części szkolenia, poszerzającej znajomość metody Batii Strauss.

Dzięki uczestnictwu w szkoleniu dowiesz się:

  • Dowiesz się, na czym polega metoda aktywnego słuchania muzyki w koncepcji Batii Strauss.
  • Poznasz kolejne etapy pracy z utworem muzycznym.
  • Odkryjesz swoje możliwości wykonawcze w zakresie ekspresji ruchowej, rytmicznej i melorecytacyjnej. 
  • Poznasz utwory muzyki klasycznej, które wykorzystasz do pracy z dziećmi.
  • Przystosujesz je do możliwości wykonawczych dziecka.
  • Dowiesz się, jak budować fabułę zabawy do wspólnej interpretacji utworu muzycznego.
  • Doświadczysz aranżacji muzycznych wybranych utworów muzyki poważnej.
  • Dowiesz się, jak wykorzystać instrumenty perkusyjne i proste przedmioty do stworzenia wspólnej orkiestry.

Najważniejsze korzyści płynące ze stosowania metody to poznawanie nowych sposobów przedstawiania utworu muzycznego oraz stosunkowo szybkie osiąganie zamierzonego celu.

Przykładowe odcinki szkolenia

Przykładowy wykład

Przykładowe zajęcia

dostęp dla wszystkich
nauczycieli i wychowawców
20 szkoleń
na 12 miesięcy

tylko 1680 zł
za całą Radę Pedagogiczną

Kup dostęp!

dostęp indywidualny
dla jednej osoby

20 szkoleń na 12 miesięcy

tylko 498 zł
za dostęp dla jednej osoby

Kup dostęp!

dostęp do tego szkolenia
dla jednej osoby

1 szkolenie na 12 miesięcy

tylko 85 zł
za dostęp do jednego szkolenia

Kup dostęp!

W szkoleniu otrzymasz:

Po naszym szkoleniu od razu wprowadzisz do swoich zajęć
z przedszkolakami świeży powiew radości i zabawy!

Dokładny program szkolenia

Wstęp
Wprowadzenie do aktywnego słuchania muzyki w koncepcji Batii Strauss
Georg Friedrich Händel – Country Dance
Country Dance – rytmizacja
Country Dance – ruch w przestrzeni
Country Dance – instrumentalizacja
Country Dance – prezentacja utworu
Country Dance – rozmowa o muzyce
Ludwig van Beethoven Kontredans nr 5 – warsztat grupowy
Kontredans nr 5 – warsztat grupowy – rytmizacja
Kontredans nr 5 – warsztat grupowy – ruch w przestrzeni
Kontredans nr 5 – warsztat grupowy – instrumentalizacja
Ludwig van Beethoven – Kontredans nr 5
Kontredans nr 5 – rytmizacja
Kontredans nr 5 – ruch w przestrzeni
Kontredans nr 5 – instrumentalizacja
Kontredans nr 5 – prezentacja utworu
Fryderyk Chopin – Preludium A-dur op. 28
Preludium A-dur op. 28 – rytmizacja
Preludium A-dur op. 28 – ruch w przestrzeni
Preludium A-dur op. 28 – instrumentalizacja
Preludium A-dur op. 28 – prezentacja utworu
Podsumowanie
Metoda Batii Strauss – wskazówki praktyczne

Poznaj eksperta

Małgorzata Koc

Jestem nauczycielką przedszkola, doradcą metodycznym w zakresie wychowania przedszkolnego, wykładowcą, autorką licznych materiałów metodycznych dla nauczycieli uwzględniających wszechstronny rozwój dziecka w oparciu o efektywnie dobrane metody pracy. Prowadzę autorskie warsztaty z zakresu zabaw twórczych inspirowanych ruchem, muzyką, wierszem i obrazem, a także warsztaty z zakresu metodyki wychowania przedszkolnego zwłaszcza zajęć umuzykalniających w przedszkolu. Ostatnio zafascynowana jestem zabawami słowno-ruchowymi, które stały się inspiracją do napisania innowacji pedagogicznej pt. „Pokazywane wierszyki jako narzędzie pracy nauczyciela”.

OPINIE

uczestników szkolenia

Szkolenie było przeprowadzone profesjonalnie i zainspirowało mnie.

AgnieszkaUczestniczka szkolenia

Od kilku miesięcy próbowałam samodzielnie wprowadzać w przedszkolu aktywne słuchanie muzyki, jednak brakowało mi w tym wszystkim wiedzy. Po szkoleniu zrozumiałam znaczenie etapów wprowadzenia danego utworu. Dziękuje za przystępne przekazanie wiedzy i przykłady muzyczne, które już niedługo wykorzystam u siebie w pracy.

Barbarauczestniczka szkolenia

Dziękuję, zyskałam nową wiedzę, jak można przedstawić muzykę w zabawie z dziećmi.

Iwonauczestniczka szkolenia
Kup dostęp

Inne szkolenia dla nauczycieli przedszkoli