Miasto Tychy i Miejskie Centrum Oświaty w Tychach
zaprosili na bezpłatną konferencję:

Wydarzenie archiwalne

Uczenie się przez działanie
- motywacja i inspiracja

Bezpłatna konferencja dla nauczycieli i rodziców Miasta Tychy
oraz placówek oświatowych województwa śląskiego

  • Termin wydarzenia: 29 listopada 2021 roku (poniedziałek)
  • Wydarzenie HYBRYDOWE: stacjonarnie i online
  • Miejsce: MEDIATEKA, Tychy, Al. Piłsudskiego 16 oraz ONLINE
  • Godzina: 15:00 – 19:00
  • Opłata: wydarzenie bezpłatne
  • Dla kogo: dyrektorów, nauczycieli i rodziców

Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!

Podczas konferencji:

  • Przyjrzeliśmy się metodom motywowania stosowanym najczęściej w szkole i kilku ich potencjalnym słabościom.
  • Zastanowiliśmy się, co wpływa na zaangażowanie uczniów i dlaczego czasami małe rzeczy przynoszą w motywowaniu i inspirowaniu uczniów duży efekt.
  • Odpowiedzieliśmy na pytanie, w jaki sposób wspierać autonomię dzieci i pomóc im rozwinąć własny potencjał?
  • Dowiedzieliśmy się, jaką rolę w procesie aktywizacji dziecka odgrywa poczucie własnej wartości?

Uczestnicy

konferencji stacjonarnej lub online:

Wzięli udział w wykładzie

cenionego eksperta – prof. Jacka Pyżalskiego

Wzięli udział w rozmowach

ze znakomitymi ekspertami: dr. Mikołajem Marcelą, Adamem Bieleckim oraz prof. Jackiem Pyżalskim

Zadali nurtujące ich pytania

podczas sesji pytań i odpowiedzi, w których eksperci odpowiedzieli na najczęściej pojawiające się pytania

Zdobyli  imienne zaświadczenie

jako uczestnicy konferencji stacjonarnej lub online otrzymali imienne zaświadczenie uczestnictwa

Otrzymali dostęp do nagrania konferencji na 60 dni

osoby, które nie mogły wziąć udziału na żywo, miały możliwość obejrzeć nagranie po wydarzeniu, w wybranym przez siebie dniu!

Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!

Zaproszeni eksperci

dr hab. prof. UAM Jacek Pyżalski
ekspert EduAkcji

Pedagog specjalny, profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nauczyciel i wychowawca z wieloletnim doświadczeniem, ekspert w programie EduAkcja. Specjalizuje się między innymi w tematyce motywacji. Uczestnik i koordynator około 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, głównie dotyczących funkcjonowania młodzieży (w tym uczenia się i zaangażowania społecznego, także w okresie edukacji zdalnej), zaangażowania online młodych ludzi i ich kompetencji cyfrowych (w tym koordynacja polskiej części badań EU Kids Online oraz badania ySkills) oraz kondycji psychicznej nauczycieli i ich kompetencji wychowawczych. Autor pierwszych na rynku polskim publikacji dotyczących agresji elektronicznej. Pomysłodawca i redaktor podręcznika “Edukacja w czasach pandemii COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele.”

– – –

dr Mikołaj Marcela
pisarz, wykładowca akademicki

Pisarz, wykładowca akademicki, nauczyciel, ekspert w tematyce edukacji dzieci, a także autor tekstów piosenek. Wicedyrektor kierunków sztuka pisania oraz twórcze pisanie i marketing wydawniczy na Uniwersytecie Śląskim, tutor w programach szkolnych i akademickich, certyfikowany moderator procesu design thinking. Autor vege kryminałów dla dzieci „Best Seler i zagadka znikających warzyw” oraz „Best Seler i tajemnica rodu Kokosów”. Jego książki poświęcone edukacji „Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku”, „Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem”, „Jak zapewnić swojemu dziecku najlepszy start”, „Jak nie zgubić dziecka w sieci” oraz „Selekcje. Jak szkoła niszczy ludzi” stały się bestsellerami i lekturami dziesiątek tysięcy rodziców w Polsce.

– – –

Adam Bielecki
alpinista i himalaista

Urodził się w Tychach, polski sportowiec, alpinista i himalaista. Jest pierwszym zimowym zdobywcą ośmiotysięczników Gaszebrum I i Broad Peak. Swoją przygodę ze wspinaczką rozpoczął w 1996 roku. W 2000 roku jako 17-latek dokonał samotnego wejścia w stylu alpejskim na szczyt Chan Tengri. Jest on najmłodszą osobą, która dokonała wejścia na tę górę. Ukończył I Liceum Ogólnokształcące imienia Leona Kruczkowskiego w Tychach, następnie rozpoczął i ukończył studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Jest laureatem wielu nagród polskich oraz zagranicznych. Do najważniejszych można zaliczyć:  Nagroda Davida A. Sowlesa przyznana przez American Alpine Club za akcję ratunkową na Nanga Parbat zimą 2018.,  Europejski Dyplom Fair Play przyznany przez European Fair Play Movement za ww. akcję ratunkową,  Tytuł Best of ExploreresWeb 2012 Awards za pierwsze zimowe wejście na szczyt Gasherbrum I.

– – –

Wystąpienia

Od marchewki i kija do prawdziwego inspirowania – kilka (ważnych) słów o motywowaniu i inspirowaniu młodych ludzi

prof. Jacek Pyżalski

Kiedy rozmawia się szczerze z nauczycielami, jednym z podstawowych tematów, często określanych jako trudność jest motywowanie i inspirowanie uczniów. Wydaje się, że nie jest to jedynie problem dzisiejszych czasów, ale zawsze tak było.

Od prawie dwudziestu lat, prowadząc badania i zajęcia edukacyjne upewniam się coraz bardziej, że istotą pracy nauczycieli i wychowawców jest umiejętność inspirowania i budowania zaangażowania uczniów – zarówno kiedy pracujemy z nimi indywidualnie, jak i wtedy, kiedy pracujemy z całą grupą, np. zespołem klasowym.

Można oczywiście na takie zaangażowanie spojrzeć krótkoterminowo – jak zaangażować uczniów w konkretną lekcję, czy w to, by przygotowali się do sprawdzianu, czy egzaminu. Można jednak, i tak właśnie uważam, że należy robić, koncentrować się na inspirowaniu, które zostawia ślad na całe życie i decyduje często o wyborze przez uczniów drogi zawodowej i tego w jaki sposób będą oni funkcjonować społecznie.

Jest to jednak zadanie, które jest niełatwe – wymaga wiedzy, wyczucia, wrażliwości i elastyczności.

Podczas tego wystąpienia:

  • Przyjrzeliśmy się metodom motywowania stosowanym najczęściej w szkole i kilku ich potencjalnym słabościom. 
  • Zastanowiliśmy się, co wpływa na zaangażowanie uczniów i dlaczego czasami małe rzeczy przynoszą w motywowaniu i inspirowaniu uczniów duży efekt.
  • Dowiedzieliśmy się, do czego na zajęciach użyć jajka i jabłka oraz jak ich użycie przyda się uczniom.

Zwróciliśmy uwagę na to, że motywowanie i inspirowanie to czasami bardzo niewielkie działania, których wiele osób nie zauważa.

Jak wspierać proces uczenia się? Czyli zagadki motywacji

O tym, w czym kryje się sekret wewnętrznej motywacji dzieci do uczenia się
- rozmowa z dr. Mikołajem Marcelą

Nikogo się nie da zmusić, żeby chciał się uczyć. Co możemy zrobić, żeby nasze dzieci chciały się uczyć? Motywacja wewnętrzna jest pojęciem, które pojawia się często w dyskusji i refleksji nad edukacją. W dyskusji nad edukacją mądrą, zaangażowaną, skoncentrowaną na uczniach. Szkołą na miarę potrzeb i wyzwań XXI wieku. Rozmawialiśmy o tym, czym jest motywacja i co należy zmienić w szkole, aby uczniowie chcieli się uczyć .

Podczas rozmowy poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytania:

  • Czy można w dzieciach rozbudzić chęć do samodzielnej nauki?
  • W jaki sposób wspierać ich autonomię i pomóc rozwinąć własny potencjał?
  • I dlaczego warto uczyć dzieci bycia szczęśliwym?

Gdy musisz - rodzi się bunt, gdy możesz, dzieją się cuda! Kiedy dziecko wierzy w siebie, nie poddaje się też będąc dorosłym…

Kiedy dziecko wierzy w siebie – rozmowa z Adamem Bieleckim

Kiedy dzieciom zabieramy możliwość decydowania oraz odpowiedzialność, to ich pragnienie uczenia się i angażowania w określone aktywności zanika. Dzieci przeglądają się w oczach dorosłych i to, co słyszą, na stałe zapada im w pamięć. Nic nie staje się natychmiast i nie ma uniwersalnych rozwiązań. Dlatego działania wychowawcze powinny być tak przemyślane, aby zapewniły wszechstronny rozwój dziecka i wdrażały je do przejmowania odpowiedzialności za kierowanie swoim życiem.

Podczas rozmowy poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytania:

  • Co zrobić, by wspierać swoje dziecko?
  • Jak pomóc dziecku znaleźć jego pasję?
  • Co mogą zrobić rodzice i nauczyciele, aby dzieciom chciało się chcieć?
  • Jaką rolę w procesie aktywizacji dziecka odgrywa poczucie własnej wartości?
  • Pewność siebie, samodzielność i motywacja – jak kształtować ją w dzieciach? 

Konferencja w liczbach

9577

liczba uczestników konferencji "Uczenie się przez działanie"

85

uczestników oceniło konferencję bardzo dobrze

87

uczestników zdecydowanie poleciłoby udział w naszej konferencji

Poznaj wybrane anonimowe opinie

uczestników naszej konferencji

Jestem zaskoczona, że w moim mieście odbyła się tak świetna konferencja. Fantastyczny wykład Pana Prof. Pyżalskiego! Bardzo podobała mi się również rozmowa z Adamem Bieleckim. Bardzo pouczające doświadczenie.

Profesjonalna organizacja, super łącza, świetni prowadzący no i osoby zaproszone wysoka półka. Profesor Pyżalski klasa sama w sobie.

Wspaniały wykład, odpowiedzi profesora o wielkiej wiedzy praktycznej związanej z zawodem nauczyciela. Konkretne wypowiedzi łączące zrozumienie z doświadczeniem.

Życiowe i praktyczne wskazówki. Pochwała prostoty i naturalności, dobra okazja do refleksji nad skutecznością naszych metod pracy, zwrócenie uwagi na detal i dawanie możliwości w zależności od predyspozycji ucznia.

Konferencja rzeczowa i arcyciekawa. Przekaz wręcz idealny - dawno nie uczestniczyłem w tak super konferencji i to jeszcze online!

Bardzo przystępnie i ciekawie prowadzona konferencja. Przykłady z codziennego życia prywatnego i zawodowego zaproszonych gości dawały do myślenia i podpowiadały dobre rozwiązania.

Różnorodni prelegenci, możliwość zadawania pytań, dostęp do nagrania, by móc wrócić do tego, co nas interesuje.

Przedstawione zostały innowacyjne pomysły, nad którymi warto się zastanowić oraz spojrzenie na edukację z różnych punktów odbioru.

Organizator:

Partner transmisji: