Zadzwoń: 505 069 419
Organizator: Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli EduAkcja
Organizator: Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli EduAkcja
Bezpłatny dostęp do nagrania wydarzenia
Możliwość obejrzenia nagrania do 30 listopada 2023 roku
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Bezpłatny dostęp do nagrania wydarzenia
Możliwość obejrzenia nagrania do 30 listopada 2023 roku
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Okres dzieciństwa to kluczowy moment w rozwoju każdego dziecka. Istotną rolę odgrywa przedszkole, przestrzeń, w której spotykają się i przebywają razem dzieci o różnych potrzebach, możliwościach rozwojowych i doświadczeniach.
Od nauczyciela przedszkola wymaga się stworzenia optymalnych warunków dla nauki i rozwoju każdego dziecka. Ma on więc szczególną rolę w nowym modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWR), któremu poświęcamy tę konferencję.
Wierzymy, że planowane zmiany będą bliższe realnemu życiu. Będą bliżej dziecka, rodziny i tego, co Ty nauczycielu i tak często robisz, spędzając z dziećmi kilka godzin dziennie. Obserwując je w grupie rówieśniczej, masz po prostu wiele cennych spostrzeżeń, które mogą zaważyć na życiu Twoich podopiecznych.
Nowy model WWR powstaje w ramach projektu innowacyjno-wdrożeniowego w zakresie oceny funkcjonalnej. Projekt koncentruje się na badaniu i opracowaniu modelowych rozwiązań na rzecz świadczonego lokalnie międzysektorowego wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin na podstawie metodyki oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia – ICF. Projekt realizowany jest przez Uniwersytet Śląski w Katowicach we współpracy z uczelniami wyższymi: UMCS, KUL, UAM i APS na zlecenie i ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Twoja placówka nie uczestniczyła w konferencji?
Zgłoś ją do bezpłatnego dostępu do nagrania!
Obejrzysz wykłady
prowadzone przez znakomitych akademików i praktyków: prof. UAM Beatę Jachimczak, prof. KUL Ewę Domagałę-Zyśk i dr. Radosława Piotrowicza.
Zdobędziesz imienne zaświadczenie
potwierdzające uczestnictwo w wydarzeniu.
Otrzymasz dostęp do nagrania
do 30 listopada 2023 roku
zapisz jak najszybciej swoją placówkę, by móc jak najdłużej korzystać z nagrania konferencji!
Masz dostęp do nagrania?
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
ORGANIZATOR
Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli EduAkcja
Biuro Obsługi Konferencji
konferencje@edu-akcja.pl
tel. 505 069 419
(w godz. 8.00 – 16.00)
Jestem byłym nauczycielem nauczania wczesnoszkolnego, a także pedagogiem specjalnym w zakresie dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Moje zainteresowania i działania koncentruję na problematyce edukacji dziecka i ucznia z SPE oraz na profilaktyce, wsparciu i edukacji grup zróżnicowanych. Od lat jestem także wykładowcą akademickim. Obecnie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Także ekspertką MEiN ds. SPE. Byłam dyrektorem Wydziału Edukacji UM w Łodzi, doradcą i pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Łodzi ds. oświatowych. Przede wszystkim i niezmiennie jestem optymistką edukacyjną, mimo wszystko.
Jestem byłym nauczycielem nauczania wczesnoszkolnego, a także pedagogiem specjalnym w zakresie dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Moje zainteresowania i działania koncentruję na problematyce edukacji dziecka i ucznia z SPE oraz na profilaktyce, wsparciu i edukacji grup zróżnicowanych.
Jestem pedagogiem specjalnym. Obecnie kierownikiem Katedry Pedagogiki Specjalnej KUL. Od ponad 20 lat prowadzę badania w zakresie specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, niepełnosprawności intelektualnej oraz surdoglottodydaktyki. Jestem współautorką programu przygotowania młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną do funkcjonowania w środowisku pracy pt. „Jestem dorosły – chcę pracować” oraz programu edukacji wczesnoszkolnej pt. „Doświadczam – rozumiem – wiem”. Współtworzę model oraz narzędzia diagnostyczne do oceny funkcjonalnej dzieci i młodzieży, np. TROS-KA, PREiS i ABAS-3.
Jestem pedagogiem specjalnym, od ponad 20 lat badającym uwarunkowania efektywnej integralnej edukacji dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz niepełnosprawnościami. W ostatnich latach zaangażowana jestem szczególnie we współtworzenie modelu oraz narzędzi diagnostycznych do oceny funkcjonalnej dzieci i młodzieży, np. TROS-KA, PREiS i ABAS-3.
Jestem doktorem nauk humanistycznych, adiunktem w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Oligofrenopedagogiem, specjalistą w zakresie rehabilitacji dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością oraz wczesnej interwencji; diagnostą, terapeutą, wiceprezesem Zarządu Głównego Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (PSONI) oraz ekspertem MEiN. Pracuję w zespole projektu Pilotaż standardów w zakresie organizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny (2021-2022, MEiN-APS) oraz projektu innowacyjno-wdrożeniowego w zakresie oceny funkcjonalnej Międzysektorowe wsparcie dziecka, ucznia i rodziny (2022-2023, MEiN-UŚ). Jestem autorem licznych publikacji oraz redaktorem serii wydawniczej Wczesna interwencja – pomoc dziecku i rodzinie.
Jestem doktorem nauk humanistycznych, adiunktem w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Oligofrenopedagogiem, specjalistą w zakresie rehabilitacji dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością oraz wczesnej interwencji.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (WWR) jest obecnie jedną z form wsparcia dziecka, szczególnie z trudnościami rozwojowymi w systemie edukacji, która realizowana jest równolegle z edukacją przedszkolną. WWR realizowany jest najczęściej w poradniach PPP, placówkach edukacji integracyjnej i specjalnej. Obejmuje wsparciem dziecko i jego rodzinę do momentu rozpoczęcia nauki szkole.
Wyznacznikiem efektywności udzielanej pomocy dziecku jest to, czy jest ona spójna, skoordynowana i realizowana nie tylko w formie specjalnej terapii, w gabinetach – ale przede wszystkim w naturalnym, codziennym środowisku dziecka. Włączenie przedszkola jest więc kluczowym elementem nowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny.
W czasie wykładu dowiesz się:
Masz dostęp do nagrania?
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Celem wykładu jest analiza teoretycznych założeń edukacji włączającej. Ekspertka przedstawi problematykę zmiany w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) – od ujęcia segregacyjnego do ujęcia włączającego (grup zróżnicowanych). Pokaże projekty wsparcia w zakresie wdrażania założeń edukacji włączającej (SCWEW, standard zatrudnienia specjalistów, sieci wsparcia). Przeanalizuje doświadczenia edukacji włączającej w przedszkolu w kontekście zmian organizacyjnych, metodycznych, współpracy z rodzicami i otoczeniem społecznym.
Przedstawione obszary działań będą prezentacją dobrych praktyk włączenia wszystkich dzieci, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, do grupy rówieśniczej.
W czasie wykładu dowiesz się:
Masz dostęp do nagrania?
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Każde dziecko ma szansę na rozwój. Grupę przedszkolną cechuje różnorodność osobowości, temperamentu oraz aktywności dziecięcych. Poznanie, zrozumienie potrzeb i możliwości każdego dziecka jest podstawą organizacji procesu nauczenia i przygotowania dziecka do edukacji szkolnej.
Ważną rolę odgrywa systematyczna, ukierunkowana obserwacja dziecka w przedszkolu podczas rutynowych codziennych czynności samoobsługowych, zajęć edukacyjnych oraz spontanicznej zabawy. Monitorowanie rozwoju dziecka przez nauczyciela jest kluczowym elementem profilaktyki w nowym podejściu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
W czasie wykładu dowiesz się:
Masz dostęp do nagrania?
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Badania naukowe i wieloletnia praca ekspertki w szkole terapeutycznej dowodzą, że każde kilkuletnie dziecko rozpoczynające edukację szkolną ma już swoją zazwyczaj złożoną i zawsze niepowtarzalną biografię. Wiele dzieci rozpoczynających szkołę ma także często kilkuletnią historię diagnostyczną i terapeutyczną. Warto ją poznawać, badać i szukać najbardziej optymalnych rozwiązań w zakresie edukacji i wsparcia.
Kluczowym narzędziem w tym zakresie jest uważna obserwacja funkcjonowania dziecka w środowisku przedszkolnym, w naturalnym ekosystemie jego codzienności. Równie ważne jest umiejętne gromadzenie danych oraz przekazywanie ich uprawnionym do tego kolejnym nauczycielom i specjalistom pracującym z dzieckiem.
W czasie wykładu dowiesz się:
Masz dostęp do nagrania?
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!