BEZPŁATNA konferencja online

Inspiracje na wakacje!

Praktyczne wskazówki na aktywny czas

Termin wydarzenia: 11 czerwca 2022 roku (sobota)

Cena: dostęp do konferencji jest bezpłatny

Miejsce: konferencja online

Godzina: 09:00 – 15:00
+ dostęp do nagrania na 60 dni

Ogólnopolska konferencja online dla placówek oświatowych,
dla nauczycieli przedszkola i klas 1-3 szkół podstawowych

Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!

BEZPŁATNA konferencja online

Inspiracje na wakacje!

Praktyczne wskazówki na aktywny czas

Termin wydarzenia: 11 czerwca 2022 roku (sobota)

Cena: dostęp do konferencji jest bezpłatny

Miejsce: konferencja online

Godzina: 09:00 – 15:00
+ dostęp do nagrania na 60 dni

Ogólnopolska konferencja online dla placówek oświatowych,
dla nauczycieli przedszkola i klas 1-3 szkół podstawowych

Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!

Jeśli masz przyznany dostęp do nagrania konferencji:

Przejdź na stronę nagrania

Letnia pogoda zachęca do spacerów i zabaw na świeżym powietrzu. Lada moment też wymarzone wakacje… choć nie zawsze są one tylko beztroskim wypoczynkiem nad jeziorem. To także aktywny czas w placówkach oświatowych. Czas dyżurów w przedszkolach i półkolonii w szkołach. Pytanie zatem, w co się bawić? Szukasz pomysłów na wakacyjne aktywności? Z pomocą przychodzi nasze wydarzenie!

Dołącz do konferencji „Inspiracje na wakacje” wraz ze swoją Radą Pedagogiczną, a otrzymasz plecak pełen pomysłów na aktywny czas z dziećmi! Na słońce i niepogodę! Podczas spotkania nie tylko wysłuchasz wystąpień znakomitych ekspertów, ale otrzymasz również materiały dodatkowe bogate w przykłady zabaw i aktywności dla różnych grup wiekowych!

Znajdziesz w nich letnie zabawy w kodowanie, mnóstwo zabaw paluszkowych do wykorzystania podczas wakacyjnych wędrówek, wierszyków i piosenek, które uczą i bawią. Oprócz tego przekażemy Ci cały elementarz ćwiczeń rozwijających zmysły dziecka takich, przy których nie będą się nudzić.

Całość wzbogacona będzie merytorycznymi wskazówkami ekspertek: dr Aleksandry Piotrowskiej, Małgorzaty Koc, Doroty Pąk, Anny Świć, aby wiedzieć, że przez dobrą zabawę i naszą uważność na prawidłowe wykonywanie różnych aktywności rozwijamy emocje, zmysły, sprawność ruchową, naukę mowy, kompetencje społeczne i kluczowe dzieci. A jeśli nie możesz wziąć udziału w konferencji lub nie możesz uczestniczyć w całym wydarzeniu, nie przejmuj się! Po konferencji otrzymasz dostęp do nagrania na 60 dni.

Czy tę całą wiedzę z konferencji możesz wykorzystać również poza sezonem wakacyjnym? Czemu nie! My inspirujemy, Ty korzystasz! 

Czego dowiemy się podczas konferencji?

  • Wyjaśnimy, dlaczego tak ważną rolę w rozwoju dzieci odgrywa aktywność ruchowa.
  • Przedstawimy jakimi ćwiczeniami mobilizować układy sensoryczne.
  • Poznamy zabawy paluszkowe na słońce i deszcz oraz proste ćwiczenia poprawiające wymowę.
  • Przybliżymy najważniejsze zaburzenia przekształcania bodźców pochodzących ze zmysłów dotyku, węchu, smaku, wzroku i słuchu.
  • Pokażemy, jak z łatwo dostępnych materiałów przygotować letni kącik kodowania.
  • Nauczymy się, jak zrobić proste instrumenty perkusyjne oraz jak ćwiczyć poczucie rytmu.

Co zyskasz

biorąc udział w konferencji?

Weźmiesz udział w 4 wykładach

prowadzonych przez znakomitych praktyków: dr Aleksandrę Piotrowską, Małgorzatę Koc, Dorotę Pąk i Annę Świć.

Zadasz nurtujące Cię pytania

jako czynny uczestnik czatu. W trakcie podsumowujących rozmów ekspertów wraz z sesją pytań i odpowiedzi prelegenci odniosą się do najczęściej pojawiających się pytań uczestników.

Zdobędziesz imienne zaświadczenie

czy będziesz uczestnikiem podczas transmisji na żywo, czy będziesz oglądać zapis wideo z wydarzenia – otrzymasz imienne zaświadczenie uczestnictwa.

Otrzymasz materiały dodatkowe

kilkadziesiąt stron materiałów, przygotowanych przez ekspertów, pełne praktycznych wskazówek i narzędzi stanowiących doskonałe uzupełnienie treści wystąpień.

Otrzymasz 60-dniowy dostęp do nagrania konferencji

jeśli nie możesz wziąć udziału na żywo, zaplanuj czas na obejrzenie nagrania konferencji w dowolnym dniu!

Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!

Nie możesz wziąć udziału w konferencji lub nie możesz uczestniczyć w całym wydarzeniu? Nie przejmuj się! Po konferencji otrzymasz dostęp do nagrania na 60 dni.

Materiały dodatkowe

dla wszystkich uczestników konferencji

Jako uczestnik czerwcowego wydarzenia otrzymasz kilkadziesiąt stron materiałów dodatkowych, przygotowanych przez naszych ekspertów. Znajdziesz w nich praktyczne wskazówki, gry, zabawy i narzędzia stanowiące doskonałe uzupełnienie treści wystąpień. Weź udział w konferencji, pobierz materiały dodatkowe i daj się porwać letnim inspiracjom EduAkcji!

Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!

Prelegenci konferencji

dr Aleksandra Piotrowska

Jestem doktorem psychologii, nauczycielem akademickim. Współdziałam jako społeczny doradca z Komitetem Ochrony Praw Dziecka i (w latach 2008-2018) z Rzecznikiem Praw Dziecka. Współpracuję jako ekspert z prasą i stacjami radiowymi oraz telewizyjnymi. Jestem autorką wielu publikacji naukowych i popularyzatorskich, w tym książek „Szczęśliwe dziecko, czyli jak uniknąć najczęstszych błędów wychowawczych”, „Przedszkolak – wielki mały człowiek” „Nastolatki pod lupą”. Mam dwoje dzieci i trójkę wnucząt.

Jestem doktorem psychologii, nauczycielem akademickim. Współdziałam jako społeczny doradca z Komitetem Ochrony Praw Dziecka i (w latach 2008-2018) z Rzecznikiem Praw Dziecka. Współpracuję jako ekspert z prasą i stacjami radiowymi oraz telewizyjnymi.

Małgorzata Koc

ekspertka EduAkcji

Jestem nauczycielką przedszkola, doradcą metodycznym w zakresie wychowania przedszkolnego, wykładowcą, autorką licznych materiałów metodycznych dla nauczycieli uwzględniających wszechstronny rozwój dziecka w oparciu o efektywnie dobrane metody pracy. Prowadzę autorskie warsztaty z zakresu zabaw twórczych inspirowanych ruchem, muzyką, wierszem i obrazem, a także warsztaty z zakresu metodyki wychowania przedszkolnego zwłaszcza zajęć umuzykalniających w przedszkolu. Ostatnio zafascynowana jestem zabawami słowno-ruchowymi, które stały się inspiracją do napisania innowacji pedagogicznej pt. „Pokazywane wierszyki jako narzędzie pracy nauczyciela”.

Jestem nauczycielką przedszkola, doradcą metodycznym w zakresie wychowania przedszkolnego, wykładowcą, autorką licznych materiałów metodycznych dla nauczycieli uwzględniających wszechstronny rozwój dziecka w oparciu o efektywnie dobrane metody pracy.

Dorota Pąk

ekspertka EduAkcji

Jestem fizjoterapeutą, pedagogiem, i terapeutą Integracji Sensorycznej, ekspertką EduAkcji. Na co dzień współpracuję z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Moja praca to diagnoza i terapia SI, gimnastyka ogólnorozwojowa, ćwiczenia Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne, terapia ręki, integracja odruchów pierwotnych oraz warsztaty masażu Shantala. Na co dzień pracuję z dziećmi od 1 do 12 roku życia. Cenię sobie relację z drugim człowiekiem i zapach kawy o poranku.

Jestem fizjoterapeutą, pedagogiem, i terapeutą Integracji Sensorycznej, ekspertką EduAkcji. Na co dzień współpracuję z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi.

Anna Świć

ekspertka EduAkcji

Jestem nauczycielką, logopedką, trenerką, miłośniczką celowego i efektywnego wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji, propagatorką wprowadzania nauki podstaw kodowania od najmłodszych lat. Stworzyłam Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programować. Jestem autorką książek z zakresu nauki kodowania, licznych scenariuszy zajęć dla dzieci oraz pomocy dydaktycznych. Trzykrotnie znalazłam się na Liście Stu SPRUC szczególnie zasłużonych w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w Polsce. Jestem ekspertką EduAkcji oraz Prezeską FREC.

Jestem nauczycielką, logopedką, trenerką, miłośniczką celowego i efektywnego wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji, propagatorką wprowadzania nauki podstaw kodowania od najmłodszych lat. Stworzyłam Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programować.

Program konferencji

sobota, 11.06.2022

09:00 –  Oficjalne rozpoczęcie konferencji

09:00 – 09:40 –  wykład dr Aleksandry Piotrowskiej

Znaczenie aktywności ruchowej w rozwoju dziecka przedszkolnego i szkolnego

9:50 – 10:20 – sesja pytań i odpowiedzi z dr Aleksandrą Piotrowską

10:30 – 11:10 – wykład Małgorzaty Koc

Piasek, szyszki i kamyki w zabawach wspierających rozwój mowy i małej motoryki

11:20 – 11:50 – sesja pytań i odpowiedzi z Małgorzatą Koc

12:00 – 12:40 – wykład Doroty Pąk

Sensoryka na wakacjach

12:50 – 13:20 – sesja pytań i odpowiedzi z Dorotą Pąk

13:30 – 14:10 – wykład Anny Świć

Kodowanie na dywanie – inspiracje na letnie miesiące

14:20 – 14:50 – sesja pytań i odpowiedzi z Anną Świć

Po każdym wykładzie oraz sesji pytań i odpowiedzi zaplanowana jest przerwa.

Wystąpienia

Znaczenie aktywności ruchowej w rozwoju dziecka przedszkolnego i szkolnego

dr Aleksandra Piotrowska

Rozpatrując wyznaczniki rozwoju, wskazuje się wyjątkową rolę własnej aktywności dziecka, w tym ruchowej, wpływającej nie tylko na jego sprawność motoryczną, ale także warunkującej przebieg rozwoju poznawczego, emocjonalnego czy społecznego. Dzięki małej i dużej motoryce dziecko przedszkolne poznaje swoje otoczenie – świat przedmiotów i ich właściwości – ale też innych ludzi, sytuacje społeczne. Jest bardzo ruchliwe, mówi się wręcz o typowym dla tego okresu „głodzie ruchu”.

Dziecko uczy się kontroli nad własnym ciałem, kształtuje umiejętność przebywania z rówieśnikami (także bez nadzoru dorosłych), gromadzi doświadczenia przygotowujące je do nauki szkolnej. Jego procesy poznawcze (uwaga, spostrzegawczość, pamięć) zyskują powoli zamierzony charakter. Rozwija zasób pojęć, przydatnych w codziennym życiu. Powoli uczy się także rozróżniania dobra i zła, poznaje wartości i normy moralne. Aktywność fizyczna ułatwia mu także radzenie sobie z przeżywanymi napięciami i stresem.

Podczas tego wystąpienia dowiesz się:

  • jakie czynniki wpływają na przebieg i rezultaty rozwoju dziecka we wszystkich okresach jego rozwoju,
  • jakie są główne zadania rozwojowe w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
  • dlaczego tak ważną rolę w rozwoju przedszkolaka odgrywa aktywność ruchowa (fizyczna)?
  • jakie są podstawowe osiągnięcia rozwoju w obrębie wszystkich sfer w tym okresie?

Piasek, szyszki i kamyki w zabawach wspierających rozwój mowy i małej motoryki

Małgorzata Koc

Prawidłowy rozwój zdolności motorycznych stwarza warunki dla rozwoju wielu procesów psychologicznych, także rozwoju mowy i języka. Zdolności motoryczne to umiejętności wymagające używania małych mięśni kontrolujących rękę, palce i kciuk podczas wykonywania precyzyjnych zadań. Systematyczny trening paluszków powiązany z ruchem całego ciała, to sprawdzony sposób na dobre przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole. Na rozwój tych umiejętności wpływa codzienne wykonywanie różnych czynności, takich, jak: chwytanie, ubieranie się, jedzenie, wiązanie, cięcie, odrysowywanie, nawlekanie i szereg innych, jakie dziecko powinno wykonywać niemal każdego dnia.

Uczymy się najefektywniej wtedy, gdy jednocześnie współdziałają zmysły. Uczymy się poprzez to, co widzimy, co słyszymy, co smakujemy, co wąchamy, czego dotykamy, co robimy i w jaki sposób o tym opowiadamy. Nic więc dziwnego, że najbogatszą salą dydaktyczną dla dziecka są zabawy na świeżym powietrzu, w otoczeniu trawników, kwiatów rosnących na łące, w ogrodzie czy w lesie. Warto sięgać do naturalnych skarbów, zwłaszcza podczas wakacyjnych wędrówek.

Podczas tego wystąpienia:

  • poznasz zabawy wspierające rozwój zmysłów dziecka za pomocą koloru, smaku, zapachu i dotyku przyrody,
  • dowiesz się, dlaczego warto bawić się polisensorycznie,
  • otrzymasz propozycje zabaw, które zachęcą dziecko do mówienia podczas zabaw manipulacyjnych,
  • wyjaśnimy, dlaczego warto w zabawach z dzieckiem jednocześnie mówić, rytmizować i manipulować,
  • nauczysz się, jak zrobić instrument z patyków, z piasku lub z kamyków, żeby osiągnąć powyższe cele w trakcie pracy z dzieckiem.

Sensoryka na wakacjach

Dorota Pąk

W pierwszej części wystąpienia wyjaśnię, czym jest integracja sensoryczna i jak możemy podzielić zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Słuchacze będą mogli bliżej określić, z czym boryka się dziecko, na podstawie tego, czego unika lub czego się domaga. Podamy przykłady ćwiczeń stymulujących poszczególne układy sensoryczne.

Będę mówiła jak ważna jest komunikacja międzypółkulowa i odzwierciedlające ją zjawisko przekraczania linii środkowej ciała. Podam przykłady ćwiczeń usprawniających.

Zwrócę uwagę, jak ważna jest postawa dziecka, kształtowana w przedszkolu, szkole i domu. Przedstawię rodzaje siadu i ich wpływ na rozwój postawy oraz możliwości koncentracji podczas zajęć dydaktycznych. Następnie zaprezentuję prawidłowy wzorzec chodu i jego wpływ na motorykę dziecka. Zaproponuję zabawy wspomagające kształtowanie nawyku prawidłowego siadu i chodu. Opowiem również o tym, jak ważna jest prawidłowa praca gałek ocznych w odniesieniu do koncentracji uwagi dziecka.

Podczas tego wystąpienia dowiesz się:

  • czym jest integracja sensoryczna,
  • jakimi ćwiczeniami możesz zmobilizować układy sensoryczne,
  • jak klasyfikujemy zaburzenia przetwarzania sensorycznego,
  • na czym polega i jak ćwiczyć prawidłowy wzorzec chodu dziecka,
  • jakie znaczenie ma prawidłowa praca gałek ocznych,
  • jakie ćwiczenia warto wykonywać, aby usprawnić komunikację międzypółkulową.

Kodowanie na dywanie - inspiracje na letnie miesiące

Anna Świć

Aktywności zawierające elementy kodowania nie tylko przygotowują do późniejszej nauki programowania, sprzyjają rozwijaniu logicznego algorytmicznego myślenia i zadaniowego podejścia do stawianych problemów, uczą też współpracy, pomagają budować relacje w grupie, a przede wszystkim są świetną zabawą dla dzieci. Okres wakacyjny to czas pracy w grupach łączonych wiekowo, w których poziom umiejętności dzieci może być różny.

W tej sytuacji świetnie sprawdzą się zabawy z kodowaniem. Łatwe do modyfikowania, umożliwiają pracę zarówno w małych zespołach, jak i licznych grupach. Nie wymagają długich przygotowań i specjalistycznych narzędzi, możliwe do przeprowadzenia zarówno w budynku, jak i w plenerze, oparte na doświadczaniu, ruchu i zabawie. Nakierowane na holistyczny rozwój małego człowieka.

Podczas tego wystąpienia dowiesz się:

  • w jaki sposób wykorzystać zabawy z kodowaniem do budowania relacji i rozwijania kompetencji społecznych,
  • jakie aktywności zawierające elementy kodowania zaproponować dzieciom w grupach mieszanych wiekowo,
  • jak modyfikować poziom trudności zadań, które aktywności zaproponować dzieciom w wieku przedszkolnym, a które uczniom klas 1–3,
  • jak z łatwo dostępnych materiałów przygotować letni kącik kodowania.

Nasze konferencje w liczbach

15608

liczba uczestników
naszych konferencji

92

uczestników oceniło nasze
konferencje bardzo dobrze

92

uczestników zdecydowanie
poleciłoby nasze konferencje

Poznaj wybrane anonimowe opinie uczestników

Cenne wskazówki, informacje i przykłady. Szkoda, że tak krótko

Konferencja "Kondycja psychiczna nastolatków"12.06.2021

Cudowni ludzie z ogromną wiedzą. Potrafili trudne sprawy przedstawić w bardzo prosty sposób

Konferencja "Nastolatki. Jak mówić i słuchać, żeby się z nimi dogadać"6.11.2021

Bardzo przydatne informacje dla wychowawców

Konferencja "Kondycja psychiczna nastolatków"12.06.2021

Bardzo merytoryczna, ciekawa konferencja. Wiedza, którą można wykorzystać w codziennej pracy z młodzieżą

Konferencja "Nastolatki. Jak mówić i słuchać, żeby się z nimi dogadać"6.11.2021

Wspaniała wiedza praktyczna, cenne wskazówki do pracy z młodym człowiekiem

Konferencja "Kondycja psychiczna nastolatków"12.06.2021

Profesor Kaczmarzyk jest doskonałym prelegentem i fachowcem, którego mogłabym słuchać godzinami!

Konferencja "Nastolatki. Jak mówić i słuchać, żeby się z nimi dogadać"6.11.2021

Webinary i konferencje na EduAkcji są kopalnią wiedzy dla mnie jako nauczyciela

Konferencja "Kondycja psychiczna nastolatków"12.06.2021

Systematyczna i uporządkowana wiedzą ułatwiła mi zrozumienie trudności jakie pojawiają się w mojej pracy z nastolatkami. Nagle wszystko stało się jasne i proste. Dziękuję

Konferencja "Nastolatki. Jak mówić i słuchać, żeby się z nimi dogadać"6.11.2021

Bardzo dobre uporządkowanie wiedzy i mnóstwo nowych pomysłów

Konferencja “Inny w klasie, czyli jak budować relacje rówieśnicze w sytuacji zmiany”13.05.2022

Jak zawsze profesjonalne przekazanie informacji, poparte praktyką.

Konferencja “Inny w klasie, czyli jak budować relacje rówieśnicze w sytuacji zmiany”13.05.2022

Bardzo ważne informacje na temat istoty relacji i tego jak umiejętnie je budować oraz na co zwracać uwagę aby im nie zaszkodzić. Dużo odwołań do praktyki

Konferencja “Inny w klasie, czyli jak budować relacje rówieśnicze w sytuacji zmiany”13.05.2022

Informacje bardzo cenne do wykorzystania przez każdego nauczyciela niezależnie od stażu

Konferencja “Inny w klasie, czyli jak budować relacje rówieśnicze w sytuacji zmiany”13.05.2022