Zadzwoń: 505 069 419
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Co to jest konferencja online? To konferencja internetowa w formie video-wykładów na żywo, w trakcie której każdy uczestnik siedzi wygodnie, przed własnym komputerem (lub smartfonem) w dowolnie wybranym miejscu, a za pomocą dostępnego czatu, ma kontakt z innymi uczestnikami – może dyskutować, rozmawiać, a także zadawać pytania ekspertom.
Dla rodziców mających w swoich domach nastolatków, ostatnie tygodnie naszego przymusowego zamknięcia to szczególny okres. Z jednej strony, dla wielu z nich to, w pewnym sensie spełnienie marzeń. Nagle, z dnia na dzień w zasadzie, nasze nastoletnie dzieci, które wciąż gdzieś mijamy w naszych domach pędząc do swoich spraw, które wozimy z zajęcia na zajęcia albo po prostu widujemy jedynie przy śniadaniu i kolacji, są z nami. Mamy dla siebie tyle czasu ile dusza zapragnie. Prawdziwy prezent od losu! Tyle, że po kilku dniach zaczynamy nagle rozumieć, że z tym prezentem jest coś nie tak. To nie tak powinno wyglądać.
Wzięli układ w wykładach
prowadzonych przez znakomitych praktyków: prof. Marka Kaczmarzyka, prof. Jacka Pyżalskiego i Tomasza Bilickiego
Zadali nurtujące ich pytania
podczas sesji pytań i odpowiedzi, w których eksperci odpowiadali na najczęściej pojawiające się kwestie
Zdobyli imienne zaświadczenia
jako uczestnicy naszej konferencji online otrzymaliście imienne zaświadczenia uczestnictwa
Otrzymali materiały dodatkowe
przygotowane przez ekspertów, pełne praktycznych wskazówek i narzędzi
Otrzymali dostęp do nagrania na 30 dni
osoby, które nie mogły wziąć udział w wydarzeniu na żywo, miały możliwość zaplanować czas na obejrzenie nagrania w wybranym przez siebie dniu!
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, doktor w zakresie nauk biologicznych, profesor Uniwersytetu Śląskiego, ekspert EduAkcji. Popularyzator nauki, autor podręczników i programów szkolnych oraz licznych artykułów i książek. Najważniejsze z nich to: „Strefa napięć. Historia naturalna konfliktu z nastolatkiem”, „Szkoła neuronów. O nastolatkach, kompromisach i wychowaniu”, „Unikat. Biologia wyjątkowości” oraz „Szkoła memów. W stronę dydaktyki ewolucyjnej”. Specjalizuje się w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania. W jego szkoleniach i wykładach wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy nauczycieli i wychowawców.
Pedagog specjalny, profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nauczyciel i wychowawca z wieloletnim doświadczeniem, ekspert w programie EduAkcja. Specjalizuje się między innymi w tematyce motywacji. Uczestnik i koordynator około 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, głównie dotyczących funkcjonowania młodzieży (w tym uczenia się i zaangażowania społecznego, także w okresie edukacji zdalnej), zaangażowania online młodych ludzi i ich kompetencji cyfrowych (w tym koordynacja polskiej części badań EU Kids Online oraz badania ySkills) oraz kondycji psychicznej nauczycieli i ich kompetencji wychowawczych. Autor pierwszych na rynku polskim publikacji dotyczących agresji elektronicznej. Pomysłodawca i redaktor podręcznika “Edukacja w czasach pandemii COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele.”
pedagog, terapeuta, certyfikowany interwent kryzysowy (University of Maryland), koordynator Centrum Interwencji Kryzysowej dla Młodzieży przy Fundacji Innopolis w Łodzi, członek The International Critical Incident Stress Foundation (ICISF), absolwent programu szkoleniowego ICISF w modelu indywidualnej i grupowej interwencji kryzysowej CISM, zalecanego przez ONZ. Szkolił się także na Uniwersytecie w Nowym Jorku, Utrechcie i Uniwersytecie Harvarda. Ukończył psychologię motywacji na Uniwersytecie SWPS oraz zrealizował kilkaset godzin szkoleń w zakresie wsparcia i terapii (m.in. w Instytucie Psychologii Zdrowia, Polskim Instytucie Ericksonowskim, Dolnośląskim Centrum Psychoterapii, Ośrodku Psychoterapii „Mały Książę” w Krakowie). Prowadzi konsultacje, terapię i interwencję kryzysową dla nastolatków. Uczy WOS-u ósmoklasistów na łódzkich Bałutach w Szkole Podstawowej nr 35 w Łodzi.
Zachowania nastolatków rzadko kojarzą nam się z delikatnością, wrażliwością i wołaniem o pomoc. Częściej uważamy je za gruboskórne, trudne i krnąbrne. Ich mózgi przechodzą jednak w tym czasie niezwykle intensywną i niebezpieczną (choć z neurorozwojowego punktu widzenia niestety konieczną) przebudowę swojej struktury.
W czasie spotkania spojrzymy na mózgi nastolatków jako na systemy, które są bardzo niestabilne, poszukują na tym etapie nowych sposobów przywracania równowagi, nowych mechanizmów autoregulacji. Jest to konieczne bo większość tych, które były skuteczne dotąd, nie sprawdza się już po zmianie struktury. Coś analogicznego przytrafia się naszym dzieciom w pierwszych latach życia. To także etap gwałtownych zmian w strukturze mózgów. Wtedy jednak otaczamy je opieką i chronimy a ich nieporadności raczej nas rozczulają niż złoszczą.
Wiele wskazuje na to, że nasze nastolatki są prawie równie bezradne, a ich mózgi niebezpiecznie niestabilne. Jeśli tak jest, wymagają w tym okresie, bardziej niż kiedykolwiek, opieki i wsparcia. Problemem jest sposób w jaki nastolatki komunikują te potrzeby. Postaramy się zrozumieć dlaczego tak jest i zrewidować chociaż część naszych reakcji na zachowania nastolatków.
Podczas tego wystąpienia dowiedzieliśmy się:
Podczas konferencji:
Częstym obszarem konfliktów i przedmiotem troski dorosłych jest używanie przez młodych ludzi technologii informacyjno-komunikacyjnych, głównie Internetu. Obawiamy się, że nasze dzieci doświadczą wielu ryzykownych dla nich zjawisk, o których dużo słyszymy. Mogą stać się ofiarami lub sprawcami przemocy, napotkać agresywne, czy pornograficzne treści lub uzależnić się od Internetu. Mogą też zajmując się korzystaniem z technologii zaniedbać ważne sprawy, tj. jak relacje społeczne, czy nauka.
Z drugiej strony słyszymy, że Internet to doskonałe narzędzie, niezbędne w nowoczesnej edukacji oraz świetna platforma wartościowych ludzkich kontaktów. Jak się odnaleźć w tych często przeczących sobie stwierdzeniach. I, co chyba ważniejsze: co możemy zrobić aby nasze dziecko doświadczyło korzyści, a nie strat związanych z wykorzystaniem nowych mediów?
Podczas tego wystąpienia dowiedzieliśmy się:
Podczas konferencji:
Wiek adolescencji jest nierzadko bardzo trudnym czasem dla rodziców. Przez ponad 10 lat przyzwyczailiśmy się do tego, że w domu wychowujemy dziecko – w wielu aspektach całkowicie zależne od nas, mniej lub bardziej, ale jednak posłuszne i uznające naszą zwierzchność. Aby być zdrowym dorosłym trzeba jednak pozbyć się cech dziecka, a zatem nastolatek musi pozbawić rodziców władzy, poszukać własnego pomysłu na siebie, nauczyć się zaspokajania potrzeb w gronie rówieśników i obcych dorosłych. Dla wielu rodziców taka postawa jest szokiem i wyzwala myśli o porażce wychowawczej, czy też prowadzi do stygmatyzacji nastolatka – głupi, niezrównoważony, egoista.
Dla samych nastolatków wiek adolescencji także jest wyjątkowym czasem rozwojowym. Wahania nastrojów, walka o pozycję w grupie rówieśniczej, autoprezentacja w mediach społecznościowych, pierwsze związki i seksualność, poczucie niezrozumienia przez dorosłych, świadomość wyobcowania systemu edukacyjnego… Wszystko to jest często wyzwalaczem kryzysów, a młodzież z „pokolenia płatków śniegu” jest piękna jak śnieżynki, ale też podobnie krucha. Co 5-8 nastolatek ma myśli samobójcze, wielu się samookalecza, i… wcale mnie to nie dziwi.
Podczas tego wystąpienia dowiedzieliśmy się:
Podczas konferencji: