Skip to main content

Czy my, EduAkcja i ja, autor tego tekstu, możemy sobie na takie osobiste refleksje pozwolić? Co nas do tego upoważnia? Trójka dzieci w domu, w różnych szkołach, w różnym wieku? A może dyplom ukończenia studiów pedagogicznych? Nie stawiamy sobie takich wymagań. To Państwo zdecydujecie, czy warto nas czytać. Obserwujcie zatem  i sami wyróbcie sobie zdanie.

Wojciech Albiński, redaktor bloga EduAkcji

Szanowni Państwo, drodzy nauczyciele, rodzice,  opiekunowie dzieci szkolnych i przedszkolnych. Zwracamy się do Państwa oficjalnie, bo dziś czujemy się trochę, troszeczkę, uroczyście. Publikujemy pierwszy z serii artykułów EduAkcji.

Budujmy społeczność zaangażowanych nauczycieli i rodziców

Wierzymy, że teksty zamieszczane tutaj Was zaciekawią. Zachęcamy do ich komentowania ale również czekamy na wiadomości od Was z propozycjami tematów. Zależy nam, by to miejsce było “żywe”. Dla tych z Państwa, którzy lubią treści wideo, dodajemy do artykułów podcasty wideo, a dla tych którzy wolą audio, dodamy podcasty audio. Ten tekst traktujemy jako wstępny i wprowadzający w całość. Bo choć w podcastach chcemy dzielić się z Wami wiedzą o edukacji i wychowaniu, to o blogu EduAkcji pomyśleliśmy nieco inaczej.

Wiemy więcej o wychowaniu. I co z tego wynika

Nie będziemy tu relacjonować podcastów, jak to się mówi: “jeden do jednego”, ale robić z zawartej w nich wiedzy użytek. Korzystając z rozmów realizowanych przez Piotra Sobolewskiego i zaproszonych przez EduAkcję ekspertów, chcemy – na początku piórem redaktora EduAkcji (czyli moim), potem również zaproszonych gości – snuć refleksje i trochę luźniejsze rozważania związane z tematem podcastu. A zatem każdy tekst będzie taką mieszanką – pigułką wiedzy, ale też pytaniem o to, co z niej wynika. To przybliży nas do siebie i wiedzę do życia.

Z jakimi tematami startujemy

  • Neurobiologia mózgu nastolatka
  • Rozwój kompetencji kluczowych (na przykładzie kodowania na dywanie)
  • Problemy z nastolatkiem (uzależnienia i zachowania ryzykowne)
  • Rozwój ruchowy dzieci przedszkolnych
  • Rozwój mowy w wieku przedszkolnym (i zaburzenia w rozwoju mowy)

To Państwo zdecydujecie, czy warto tu zaglądać

Czy my, EduAkcja i ja, autor tego tekstu, możemy sobie na takie osobiste refleksje pozwolić? Co nas do tego upoważnia? Trójka dzieci w domu, w różnych szkołach, w różnym wieku? A może dyplom ukończenia studiów pedagogicznych? Nie stawiamy sobie takich wymagań. To Państwo zdecydujecie, czy warto nas czytać. Obserwujcie zatem  i sami wyróbcie sobie zdanie. 

Jeśli się powiedzie, artykuły i podcasty EduAkcji zyskają publikę. A to będzie dla nas sygnał, że nie jesteśmy osamotnieni w swoim świecie, a podobne tematy dotyczą tysięcy nauczycieli i rodziców. Dotyczą każdego z nas na swój indywidualny, osobisty sposób.

Od podcastu do artykułów

Do podcastów zaprosiliśmy na początek znamienitych ekspertów już współpracujących z EduAkcją:  Marka Kaczmarzyka – neurodydaktyka, profesora Uniwersytetu Śląskiego, Annę Świć – promotorkę kodowania w przedszkolach, Roberta Rejniaka – psychoterapeutę uzależnień, Marzennę Kłos – promotorkę aktywności fizycznej dzieci przedszkolnych i Dagmarę Śmiałkowską – terapeutkę mowy. Każdy z nich dzieli się swoimi doświadczeniami, aby wiedza przekazywana w szkoleniach i podcastach ożywiała i dawała poczucie, że nie tylko “przyszłość stworzą dzieci”, ale już teraz tworzymy ją my, dorośli, bo mamy na nasze dzieci wpływ.

Zadaniem autora najbliższych tekstów jest to doświadczenie uczynić osobistym, a uczyni to najlepiej wtedy, jeśli – jak to się mówi – będzie pisał od siebie.

Wojciech Albiński, redaktor bloga EduAkcji

Oceń, jak ciekawy był artykuł

4.8 / 5. Liczba ocen: 11

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen!

Niech skorzystają też inni

3 komentarze

  • Wojciech Albiński pisze:

    Tu wpisałem komentarz testowy. Jest, działa. A Państwa jeszcze raz zachęcam. Piszcie. Rozmawiajmy!

  • Renata pisze:

    Każda rozmowa, sugestia, porada o i dla dzieci uczyni coś dobrego, otworzy w kimś inspiracje i zmotywuje do dzialania…. a dla dzieci tych małych i tych wyrośniętych zawsze warto.

    • Wojciech Albiński pisze:

      Pani Renato, dziękujemy za komentarz. Tak właśnie widzimy sens tej pracy. Drobiny, drobiny – wiedzy, żywszych myśli, rozmów. Z takich drobin robią się większe rzeczy, a właściwie może i lepsi ludzie: my i dzieci pod naszą opieką. Pozdrawiam Panią już noworocznie. Dobrego w 2022! (I proszę czasem zajrzeć!;)