Dlaczego szkoła i rodzice tak często stoją po dwóch stronach barykady? Co sprawia, że zamiast współpracować – walczymy o wpływy, rację, odpowiedzialność? Jak to zmienić, zanim ucierpi na tym dziecko? O tych napięciach i możliwych drogach porozumienia rozmawiamy z Aleksandrą Miklaszewską – psycholożką szkolną, pedagożką i specjalistką w Specjalistycznym Programie Doskonalenia Nauczycieli.
Odcinek poświęcony jest jednej z największych bolączek polskiej szkoły – napięciom na linii nauczyciele–rodzice. Zastanawiamy się, dlaczego te dwie strony często funkcjonują jak odrębne obozy, mimo że mają wspólny cel: dobro dziecka. Przyglądamy się źródłom konfliktów, możliwościom ich łagodzenia i sposobom na budowanie współodpowiedzialności zamiast wzajemnych oskarżeń. To rozmowa o komunikacji, zaufaniu i wychodzeniu z utartych schematów.
Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia podcastu pt. “Od frustracji do współpracy z rodzicem”.
Niech skorzystają też inni