Zadzwoń: 505 069 419
Szkolenia dla nauczycieli przedszkoli ≫ Program szkoleń online ≫ Jak uczyć dziecko mówić
Wychowanie i kształtowanie dzieci to piękne i bardzo wymagające doświadczenia. Prawidłowo rozwijające się dziecko jest ukoronowaniem naszych wysiłków. Świat wyglądałby cudownie, gdyby rozmawiające maluchy były normą. Niestety dużo dzieci zaczyna mówić coraz później. W grupach przedszkolnych pojawiają się takie, które nie mówią w ogóle bądź mówią znacznie słabiej od rówieśników.
To trudne, kiedy dziecko Cię nie rozumie lub nie masz pewności, czy Cię rozumie, a Ty nie wiesz, czego ono w danym momencie potrzebuje. Brakuje podstawowej komunikacji. Nie możemy wówczas w pełni budować relacji z dzieckiem. Nie dość, że czujemy się zagubieni, to mamy świadomość, że nie jesteśmy w stanie odpowiadać na potrzeby dziecka i pomóc mu się prawidłowo rozwijać.
Jeśli możemy pomóc 2,5-latkowi poznawać język, zróbmy to koniecznie. 5-latek ma już znacznie mniejszą szansę na sukces. Brak komunikacji z otoczeniem będzie powodem frustracji i zagubienia. Pojawią się tak zwane trudne zachowania, które są problemem zarówno dla dziecka jak i innych wokół niego.
Pomóż sobie w zbudowaniu relacji z dzieckiem słabo mówiącym. Skorzystaj ze wskazówek terapeutki mowy Dagmary Śmiałkowskiej i włącz się w proces terapeutyczny, przyczyniając się do rozwoju mowy swoich przedszkolaków.
Przykładowy wykład
Przykład zajęć praktycznych
tylko 548 648 zł *
za dostęp dla jednej osoby
* najniższa cena z 30 dni sprzed promocji: 648 zł
Wykłady |
---|
Wstęp do wykładów |
Pierwsi obserwatorzy |
Pytania i odpowiedzi |
Rozumienie i naśladowanie |
Język potrzeb |
Praca z dzieckiem na zajęciach |
Praca z dzieckiem w domu |
Rozmowa z Ewą Albińską – mamą dziewczynki z opóźnionym rozwojem mowy |
Zajęcia praktyczne |
Wstęp do ćwiczeń |
Nauka rzeczowników i czasowników |
Kategoryzacja według koloru |
Kategoryzacja: buty, auta, misie |
Rzeczownik w mianowniku i dopełniaczu. Pytania „Kto? Kogo nie ma? Co? Czego nie ma?” |
Myślenie symboliczne |
Rzeczownik w mianowniku i dopełniaczu |
Wprowadzenie w użycie słowa „daj” lub “poproszę” |
Rozumienie czasowników |
Analiza i synteza na materiale tematycznym |
Pytanie biernika „Co myje?” |
Kategoryzacja: jedzenie, picie, zabawki |
Pytanie biernika „Co je?” |
Pytanie biernika „Co myje?” |
Kontynuacja pytania „Co myje?” na innym materiale |
Naśladowanie wzorów zgodnie z linearnym porządkiem od lewej do prawej |
Pytanie biernika – „Co boli?” |
Jak to zamknąć? |
Wprowadzenie pytania „Gdzie idzie? Do domu, do sklepu… |
Pytanie „Gdzie?” Do łazienki, do pokoju… |
Czary mary, rozpoznawanie przedmiotów poprzez dotyk |
Ćwiczenie sprawności manualnej oraz słownictwa „Otwórz, odsuń, zamknij, zasuń” |
Budowanie prostych zdań. Praca na przedmiotach |
Budowanie prostych zdań. Praca w zeszycie |
Wprowadzenie słownictwa „Cześć. Pa. Proszę. Dziękuję” |
Ćwiczenie pamięci. Przynoszenie przedmiotów z odległości |
Łączenie przedmiotów w pary. „Taki sam, taka sama” |
Myślenie symboliczne |
Pytanie biernika „Co kupuje?”. Zabawa w sklep |
Wprowadzenie przymiotnika „duży, mały” |
Jaka pogoda? Co zakładamy? |
Rozumienie poleceń związanych z pobytem w domu i sali przedszkolnej |
Zajęcia w diadzie |
Zajęcia w diadzie – ciąg dalszy |
Podziękowanie za udział w szkoleniu |
Jestem filologiem, logopedą i nauczycielem wychowania przedszkolnego. Od ponad ćwierć wieku zdobywam doświadczenie, pracując z dziećmi zaburzonymi i kształcąc młodych terapeutów. Tworzę językowe pomoce terapeutyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy oraz indywidualne programy nauki języka dla rodziców do samodzielnej pracy w domu.
W ramach stworzonej przeze mnie Fundacji Terapii Mowy, kieruję sprawami merytorycznymi w punkcie przedszkolnym, prowadzonym wyłącznie dla dzieci zaburzonych. W przeszłości przygotowywałam również antologię poezji dla najmłodszych i byłam szefem merytorycznym dwutygodnika „Miś”.