Skip to main content

Jak uczyć dziecko mówić

Praca z dzieckiem
z opóźnionym rozwojem mowy

szkolenie online Dagmary Śmiałkowskiej

Kup dostęp do szkolenia!

Uczmy mówić dzieci w żłobku i przedszkolu!

Wychowanie i kształtowanie dzieci to piękne i bardzo wymagające doświadczenia. Prawidłowo rozwijające się dziecko jest ukoronowaniem naszych wysiłków. Świat wyglądałby cudownie, gdyby rozmawiające maluchy były normą. Niestety dużo dzieci zaczyna mówić coraz później. W grupach przedszkolnych pojawiają się takie, które nie mówią w ogóle bądź mówią znacznie słabiej od rówieśników.

To trudne, kiedy dziecko Cię nie rozumie lub nie masz pewności, czy Cię rozumie, a Ty nie wiesz, czego ono w danym momencie potrzebuje. Brakuje podstawowej komunikacji. Nie możemy wówczas w pełni budować relacji z dzieckiem. Nie dość, że czujemy się zagubieni, to mamy świadomość, że nie jesteśmy w stanie odpowiadać na potrzeby dziecka i pomóc mu się prawidłowo rozwijać.

Dzięki uczestnictwu w szkoleniu:

  • Dowiesz się, kiedy dziecko powinno zacząć mówić.
  • Dowiesz się, co zrobić, gdy dziecko nie mówi.
  • Dowiesz się, jaką rolę w nauce mowy odgrywają rodzice.
  • Nauczysz się, jak wykorzystać terapeutycznie czas w przedszkolu.
  • Poznasz metodę pracy z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy.
  • Poznasz ćwiczenia wspomagające rozwój mowy.
  • Nauczysz się, jak mówić do małego dziecka.
  • Nauczysz się, jak skupić jego uwagę.
  • Dowiesz się, jakich pomocy edukacyjnych używać.
  • Nauczysz się, jak sobie radzić w pracy indywidualnej i z dwójką dzieci.

Jeśli możemy pomóc 2,5-latkowi poznawać język, zróbmy to koniecznie. 5-latek ma już znacznie mniejszą szansę na sukces. Brak komunikacji z otoczeniem będzie powodem frustracji i zagubienia. Pojawią się tak zwane trudne zachowania, które są problemem zarówno dla dziecka jak i innych wokół niego.

Pomóż sobie w zbudowaniu relacji z dzieckiem słabo mówiącym. Skorzystaj ze wskazówek terapeutki mowy Dagmary Śmiałkowskiej i włącz się w proces terapeutyczny, przyczyniając się do rozwoju mowy swoich przedszkolaków.

Przykładowe odcinki szkolenia

Przykładowy wykład

Przykład zajęć praktycznych

dostęp dla wszystkich
nauczycieli i wychowawców
20 szkoleń
na 12 miesięcy

tylko 1680 zł
za całą Radę Pedagogiczną

Kup dostęp!

dostęp indywidualny
dla jednej osoby

20 szkoleń na 12 miesięcy

tylko 498 zł
za dostęp dla jednej osoby

Kup dostęp!

dostęp do tego szkolenia
dla jednej osoby

1 szkolenie na 12 miesięcy

tylko 85 zł
za dostęp do jednego szkolenia

Kup dostęp!

Dokładny program szkolenia

Wykłady
Wstęp do wykładów
Pierwsi obserwatorzy
Pytania i odpowiedzi
Rozumienie i naśladowanie
Język potrzeb
Praca z dzieckiem na zajęciach
Praca z dzieckiem w domu
Rozmowa z Ewą Albińską – mamą dziewczynki z opóźnionym rozwojem mowy
Zajęcia praktyczne
Wstęp do ćwiczeń
Nauka rzeczowników i czasowników
Kategoryzacja według koloru
Kategoryzacja: buty, auta, misie
Rzeczownik w mianowniku i dopełniaczu. Pytania „Kto? Kogo nie ma? Co? Czego nie ma?”
Myślenie symboliczne
Rzeczownik w mianowniku i dopełniaczu
Wprowadzenie w użycie słowa „daj” lub “poproszę”
Rozumienie czasowników
Analiza i synteza na materiale tematycznym
Pytanie biernika „Co myje?”
Kategoryzacja: jedzenie, picie, zabawki
Pytanie biernika „Co je?”
Pytanie biernika „Co myje?”
Kontynuacja pytania „Co myje?” na innym materiale
Naśladowanie wzorów zgodnie z linearnym porządkiem od lewej do prawej
Pytanie biernika – „Co boli?”
Jak to zamknąć?
Wprowadzenie pytania „Gdzie idzie? Do domu, do sklepu…
Pytanie „Gdzie?” Do łazienki, do pokoju…
Czary mary, rozpoznawanie przedmiotów poprzez dotyk
Ćwiczenie sprawności manualnej oraz słownictwa „Otwórz, odsuń, zamknij, zasuń”
Budowanie prostych zdań. Praca na przedmiotach
Budowanie prostych zdań. Praca w zeszycie
Wprowadzenie słownictwa „Cześć. Pa. Proszę. Dziękuję”
Ćwiczenie pamięci. Przynoszenie przedmiotów z odległości
Łączenie przedmiotów w pary. „Taki sam, taka sama”
Myślenie symboliczne
Pytanie biernika „Co kupuje?”. Zabawa w sklep
Wprowadzenie przymiotnika „duży, mały”
Jaka pogoda? Co zakładamy?
Rozumienie poleceń związanych z pobytem w domu i sali przedszkolnej
Zajęcia w diadzie
Zajęcia w diadzie – ciąg dalszy
Podziękowanie za udział w szkoleniu

Poznaj eksperta

Dagmara Śmiałkowska

Jestem filologiem, logopedą i nauczycielem wychowania przedszkolnego. Od ponad ćwierć wieku zdobywam doświadczenie, pracując z dziećmi zaburzonymi i kształcąc młodych terapeutów. Tworzę językowe pomoce terapeutyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy oraz indywidualne programy nauki języka dla rodziców do samodzielnej pracy w domu.

W ramach stworzonej przeze mnie Fundacji Terapii Mowy, kieruję sprawami merytorycznymi w punkcie przedszkolnym, prowadzonym wyłącznie dla dzieci zaburzonych. W przeszłości przygotowywałam również antologię poezji dla najmłodszych i byłam szefem merytorycznym dwutygodnika „Miś”.

OPINIE

uczestników szkolenia

Czysty konkret. Praktyczne ćwiczenia, wideo-materiał uporządkowany chronologicznie w taki sposób, że nawet laik stanie się terapeutą własnego dziecka. Polecam też studentom i absolwentom logopedii oraz pracownikom przedszkoli, żłobków, którzy chcą lepiej zrozumieć, w jaki sposób mówić do dzieci z opóźnionym rozwojem mowy.

AgnieszkaUczestniczka szkolenia

Szkolenie naprawdę warto zobaczyć. Wiedza teoretyczna uporządkowana, usystematyzowana i co najważniejsze poparta przykładami. Filmiki z pracy z Ulą – rewelacja, świetny pomysł. Gratuluję odwagi rodzicom oraz pani Dagmarze.

Justynauczestniczka szkolenia

Szkolenie daje zarówno wiedzę jak i przygotowanie praktyczne z omawianego zakresu.
Możliwość oglądania zajęć i praktycznego wykonania ćwiczeń pozwala utrwalać teorię i ją usystematyzować. Dziękuję za zajęcia.

Joannauczestniczka szkolenia
Kup dostęp

Inne szkolenia dla nauczycieli przedszkoli