Zadzwoń: 505 069 419
Szkolenia dla nauczycieli szkół ≫ Interwencja kryzysowa w szkole
Zdrowie psychiczne nastolatków to niezmiernie istotna część ich ogólnego rozwoju. Okres dojrzewania przypada na ten etap w życiu, gdy człowiek jest już bardzo aktywny poza środowiskiem domowym. Szkoła odgrywa w tym czasie kluczową rolę.
W szkole spotykają się nieukształtowani młodzi ludzie z już dojrzałymi dorosłymi – swoimi nauczycielami, którzy w naturalny sposób wnoszą w życie szkoły swoje własne przeżycia i doświadczenia. Niektórzy badacze twierdzą, że wręcz niesiemy w sobie historię poprzednich pokoleń (tzw. traumy transgeneracyjne).
Podczas tego szkolenia przekonamy się, że my jako nauczyciele powinniśmy rozpoznawać swoje uczucia i emocje oraz odnosić się do historii swojego życia. To istotne tym bardziej, im bardziej będziemy koncentrować się na nastolatkach mających trudności w zakresie zdrowia psychicznego, np. w depresji czy z niską samooceną.
Szkoła powinna być bezpiecznym miejscem dla dzieci i dorosłych, zwłaszcza w tym najtrudniejszym czasie – dojrzewania uczennic i uczniów. Podczas szkolenia spojrzymy na ów kryzys rozwojowy zarówno oczami dorosłego, jak i samego młodego człowieka.
Szkolenie realizuje 3. punkt podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
Wyniki badań związane z samopoczuciem psychicznym młodych ludzi wskazują, że ok. 14% uczniów w Polsce wymaga znaczącej interwencji związanej z ich funkcjonowaniem psychicznym.* Szkolenie online „Nastolatek w kryzysie” to niezwykła szansa, by zgłębić tajniki pracy z młodzieżą w trudnych dla nich momentach i nauczyć się, jak skutecznie reagować w szkole na sygnały alarmowe związane z ich psychiką.
*Biuro Rzecznika Praw Dziecka, Ogólnopolskie badanie jakości życia dzieci i młodzieży w Polsce, 2022
nieograniczony dostęp 24/7
przez 12 miesięcy
imienne zaświadczenie
po ukończeniu szkolenia
dodatkowe spotkania na żywo
online w ramach szkolenia
możliwość przesłania do eksperta
studium przypadku
kompendium wiedzy
na temat psychiki nastolatków
bezpłatna platforma dla rodziców
przy dostępie dla placówek
W czasie spotkań online na żywo z ekspertem skupimy się na praktycznych rozwiązaniach w sytuacjach, gdy uczniowie przeżywają kolejne kryzysy. Zastanowimy się, co możemy wówczas zrobić. Jak pomóc im i sobie. Na podstawie najczęściej występujących sytuacji oraz przesłanych Tomaszowi Bilickiemu anonimowo studiów przypadku ekspert omówi, jakie działania powinniśmy podjąć. Podczas spotkań wymienisz się także spostrzeżeniami z innymi uczestnikami na czacie i zadasz ekspertowi nurtujące Cię pytania.
Wielu dorosłym trudno zrozumieć postawy nastolatków i nie ma w tym nic dziwnego. Same nastolatki często nie rozumieją, dlaczego zachowują się tak, a nie inaczej. Szczególną rolę pełnią w tym wszystkim nauczyciele, nierzadko bezsilni, bezradni, a czasem odczuwający objawy wypalenia. Wierzę, że to szkolenie może pomóc im to zmienić.
Praca z nastolatkami może dawać naprawdę bardzo dużo satysfakcji. Kiedy spojrzymy na nich ze zrozumieniem i empatią, nie będziemy stygmatyzować i kierować się uprzedzeniami, często okażą swoją wdzięczność. Nie zmienia to oczywiście faktu, że młodzież potrzebuje stawiania granic i wymagań.
– Tomasz Bilicki
około 7 godzin dydaktycznych lekcji wideo, zrealizowanych w wysokiej jakości
trzy grupowe spotkania online z Tomaszem Bilickim
dostęp dowolną liczbę razy, 24 godziny na dobę przez okres 12 miesięcy
po zakończeniu szkolenia otrzymasz imienne zaświadczenie uczestnictwa do pobrania
specjalne szkolenie, które pomoże rodzicom w zrozumieniu kryzysów nastolatków
możliwość skorzystania ze wskazówek dotyczących wspierania nastolatków
Ekspert prowadzący
pedagog, absolwent kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Interwencji kryzysowej uczył się na Florydzie w International Critical Incident Stress Foundation a egzamin certyfikacyjny zdał na Uniwersytecie Maryland. Ukończył również studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański). Uczył się także na Uniwersytetach: Stanforda, w Utrechcie, Medycznym Harvarda. Pracuje z nastolatkami. Prowadził interwencję kryzysową oraz psychoterapię w Punkcie Interwencji Kryzysowej Fundacji Innopolis, Pracowni Wsparcia Psychologicznego PoMoc, Centrum Medycznym „Szpital św. Rodziny” (kontrakt z NFZ – 1. poziom referencyjny), Regionalnym Interwencyjnym Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Nauczyciel dyplomowany.
Zapraszamy do skorzystania ze szkolenia mówiącego o kryzysach, jakie przeżywają nastolatkowie w trudnym okresie dojrzewania. Szkolenie prowadzi wybitny w tej dziedzinie ekspert – psychoterapeuta, psychotraumatolog i certyfikowany interwent kryzysowy – Tomasz Bilicki. Oferujemy dostęp dla osób indywidualnych oraz placówek, w wyjątkowej cenie, z dostępem do szkolenia przez pełne 12 miesięcy, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca i urządzenia z dostępem do internetu!
To trudny czas zarówno dla nastolatków, jak i dorosłych. Młodzi muszą pozbawić dorosłych władzy, odepchnąć od siebie, znaleźć wsparcie w grupie rówieśniczej, a jednocześnie wspaniale by było nie zrobić sobie krzywdy. I skończyć szkołę.
Celem tego modułu jest pogłębienie wiedzy o prawidłowościach i dysfunkcjach wieku dojrzewania. Pozwoli to zrozumieć ten trudny czas w perspektywie psychologii rozwojowej oraz tożsamości współczesnego pokolenia.
Nie zawsze wszystko układa się dobrze, czyli zdrowo. Trudności, kryzysy i zaburzenia, które mogą wystąpić w wieku dojrzewania znacząco utrudniają pracę nauczycieli oraz funkcjonowanie całych rodzin. Często dorośli są bezsilni, a w szkole rodzi się pytanie o efekty edukacyjne i postępowanie placówki wobec chorego, młodego człowieka, np. w kwestii stawiania wymagań i oceniania.
Celem tego modułu jest rozwój naszej świadomości w zakresie trudności przeżywanych przez nastolatków. Spojrzymy na różne zaburzenia zarówno z perspektywy szkoły, jak i rodzica oraz samego młodego człowieka.
Wiek dojrzewania ma swoje prawa i specyfikę. Prawidłowości adolescencji od lat nie zmieniły się, ale tożsamość pokoleniowa sprawia, że nastolatki są dzisiaj zupełnie inne niż my – obecnie dorośli – w ich wieku. Niektórzy narzekają na młodych, ich brak ambicji, motywacji, kruchość, niezdolność znoszenia dyskomfortu psychicznego.
Dzięki temu modułowi poprawimy umiejętności w zakresie wsparcia nastolatków w kryzysie. Pozwoli to osiągać lepsze efekty edukacyjne i wychowawcze oraz wzmocnić zaufanie nauczycielek i nauczycieli do siebie samych. Całe grono pedagogiczne jest przecież zobowiązane do świadczenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Bycie rodzicem nastolatka to wyzwanie adekwatne do wieku rozwojowego dziecka – dojrzewanie, obok porodu, to największa zmiana w życiu człowieka. Nic więc dziwnego, że rodzice nastolatków mają rozmaite trudności. Nierzadko obwiniają samych siebie, koncentrują się na swoich słabościach. To naturalne. Ale efektywniej jest myśleć o przyszłości, na którą mamy wpływ, a nie o przeszłości, której nie da się zmienić. Nie da się być rodzicem bezbłędnym, ale może da się być lepszym.
Celem tego modułu jest podniesienie umiejętności rodziców w zakresie wsparcia nastolatków, co może przełożyć się na poprawę relacji w rodzinie i dobrostan wszystkich jej członków.
Szkolenie online jest wzbogacone o dodatkowy moduł dla rodziców i opiekunów dzieci w wieku nastoletnim. To specjalnie przygotowane szkolenie wideo zawiera wiedzę na temat psychicznego rozwoju nastolatków oraz podnosi umiejętności rodziców w zakresie wspierania swoich dzieci. Dostęp na 12 miesięcy do bezpłatnej platformy dla rodziców jest możliwy tylko przy zakupie szkolenia dla całej Rady Pedagogicznej.
dostęp na 12 miesięcy
tylko 398 498 zł *
za dostęp dla jednej osoby
* najniższa cena z 30 dni sprzed promocji: 498 zł