Skip to main content

Ze swej natury autorytet nie wyrasta z mocy czy władzy człowieka, który do roli autorytetu aspiruje, ale z nadania mu tej mocy przez ludzi, którzy szukają autorytetów.

Przenosząc tę obserwację do wychowania, nastolatków, szkoły i rodzicielstwa oznacza to, że autorytet nadany rodzicom czy nauczycielom przez wychowanków, który z początku wydaje się niezaprzeczalny z czasem staje się kwestionowany – a to ze względu na zmieniające się potrzeby wychowanków.

Jak zatem pozostać autorytetem w świecie, który zbyt często podmywa autorytety? Po pierwsze – jak twierdzi prof. Marek Kaczmarzyk – nie należy traktować tej przydanej sobie przez innych cechy jako osobistej, ale przechodniej; po drugie być blisko osób, które tych autorytetów poszukują. Nawet jeśli w ten sposób nie zbudujemy autorytetu, jest szansa że możemy go uzyskać lub wrócić do tego miana po czasie…

Wojciech Albiński, redaktor bloga EduAkcji

Oceń, jak ciekawy był artykuł

4.4 / 5. Liczba ocen: 39

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen!

Niech skorzystają też inni

Zapisz się do newslettera EduAkcji!

Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się z informacją dotyczącą przetwarzania moich danych przez administratora danych osobowych - spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych obejmujących mój adres e-mail przez spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („EduAkcja”), polegające na dopisaniu tego adresu do newslettera EduAkcji i wysyłaniu na ten adres informacji o ofercie EduAkcji.