Skip to main content

Ze swej natury autorytet nie wyrasta z mocy czy władzy człowieka, który do roli autorytetu aspiruje, ale z nadania mu tej mocy przez ludzi, którzy szukają autorytetów.

Przenosząc tę obserwację do wychowania, nastolatków, szkoły i rodzicielstwa oznacza to, że autorytet nadany rodzicom czy nauczycielom przez wychowanków, który z początku wydaje się niezaprzeczalny z czasem staje się kwestionowany – a to ze względu na zmieniające się potrzeby wychowanków.

Jak zatem pozostać autorytetem w świecie, który zbyt często podmywa autorytety? Po pierwsze – jak twierdzi prof. Marek Kaczmarzyk – nie należy traktować tej przydanej sobie przez innych cechy jako osobistej, ale przechodniej; po drugie być blisko osób, które tych autorytetów poszukują. Nawet jeśli w ten sposób nie zbudujemy autorytetu, jest szansa że możemy go uzyskać lub wrócić do tego miana po czasie…

Wojciech Albiński, redaktor bloga EduAkcji

Oceń, jak ciekawy był artykuł

Niech skorzystają też inni

Zapisz się do newslettera EduAkcji!

Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się z informacją dotyczącą przetwarzania moich danych przez administratora danych osobowych - spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych obejmujących mój adres e-mail przez spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („EduAkcja”), polegające na dopisaniu tego adresu do newslettera EduAkcji i wysyłaniu na ten adres informacji o ofercie EduAkcji.