Mali właściciele wielkich mózgów

O neurobiologii wczesnego dzieciństwa
szkolenie online

Jaki wpływ ma biologia na rozwój dziecka?

Rozwój ośrodkowego układu nerwowego przebiega u ludzi wyjątkowo.  Biologia naszego gatunku wymusza na nas wczesne urodzenie, a jego następstwa wpływają na całe nasze życie i to nie tylko w biologicznym, ale też społecznym wymiarze. Nasze dzieci rodzą się z niedojrzałym  mózgiem i rozwijają go intensywnie przez pierwsze lata swojego życia.  Ich bezradność i potrzeby tworzą konieczność opieki ze strony dorosłych i powodują, że ten właśnie, wczesny etap rozwoju jest  najistotniejszy w ich życiu.

Wszystko co je spotyka w tym czasie, będzie miało wpływ na ostateczny stan ich mózgów, a zapewnienie prawidłowych warunków rozwoju jest niezwykle ważne. Neurobiologia rozwoju, oraz jej edukacyjne wcielenie w postaci neurodydaktyki, daje możliwość nowego spojrzenia na rolę rodziców i nauczycieli na tym etapie życia.

W trakcie szkolenia dowiesz się

Jak dynamicznie rozwijają się mózgi małych  dzieci jakie czynniki środowiska sprzyjają a jakie mogą ograniczyć  ten rozwój. Zwrócę uwagę również na wybrane zachowania dzieci z perspektywy ich neurorozwojowych możliwości i ograniczeń. Wyjaśnię też powody dla których wczesne urodziny, choć stanowiły rozwiązanie ryzykowne i bardzo kosztowne, okazało się dla naszego gatunku kluczowe w późniejszym sukcesie ewolucyjnym. W znacznej mierze  następstwa tego właśnie faktu decydują o naszej wyjątkowości i unikalnych możliwościach jakie posiada człowiek.

Korzyści dla dziecka:

  • doświadczy najbardziej sprzyjających warunków rozwojowych świadomie zorganizowanych przez rodziców,
  • pozna najbliższe otoczenie wszystkimi zmysłami, bez strachu i obaw dorosłych,
  • zaspokoi podstawowe potrzeby psychiczne i fizyczne,
  • rozwinie swój indywidualny potencjał,
  • wzmocni fundament harmonijnego rozwoju i stabilność emocjonalną w życiu dorosłym.

Przykładowy wykład:

Mózg w pierwszych latach życia

Dokładny program szkolenia

Warunek dobrego wychowania
Mózg w pierwszych latach życia
O tym, czego nam trzeba w pierwszych kilku latach życia
Mechanizmy lustrzane i granice światów
Dzielić świat, żeby zrozumieć. O znaczeniu współdziałania.
Mechanizmy lustrzane i niepewne losy dżdżownic
Dalsza część modelu…
Język, mechanizmy lustrzane i baśnie
Bezpiecznie o niebezpiecznym – baśnie, gry i inne horrory
Test zaliczeniowy

Poznaj eksperta

dr prof. UŚ Marek Kaczmarzyk

Jestem biologiem, neurodydaktykiem i memetykiem, nauczycielem, wykładowcą, doktorem w zakresie nauk biologicznych, profesorem UŚ, autorem artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia, podręczników i programów szkolnych oraz niestrudzonym popularyzatorem nauki. Specjalizuję się w  zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania. Podczas szkoleń i wykładów, które przeprowadziłem, udział brało już kilkadziesiąt tysięcy nauczycieli i wychowawców. Od 2000 roku kieruję Pracownią Dydaktyki Biologii na Wydziale Biologii Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego.

OPINIE

uczestników szkolenia

Krótkie rzeczowe szkolenie, które wyjaśnia i uświadamia rodziców i nauczycieli w kwestii funkcjonowania mózgu dzieci.

AnnaUczestniczka szkolenia

Bardzo interesujące szkolenie i świetne przykłady. Trudne pojęcia wytłumaczone w łatwy do przyswojenia sposób.

Katarzynauczestniczka szkolenia

W przystępny sposób podana w pigułce wiedza, która może się przełożyć na nasze podejście do wychowywania i przekazywania wiedzy dzieciom. Wyraźne wskazanie i odróżnienie roli rodzica i nauczyciela oraz rola naszej obecności w życiu malucha. Polecam.

Joannauczestniczka szkolenia

Bardzo interesujące treści, przekazane w sposób fachowy i zrozumiały dla laika. Bardzo dziękuję!

Agatauczestniczka szkolenia

Po tym szkoleniu mam większą świadomość tego, w jaki sposób działa mózg dziecka oraz jaką rolę pełni dorosły w jego życiu. Dziękuję za cenną wiedzę!

Magdalenauczestnik szkolenia
Kup dostęp