Skip to main content

 SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE

Agresja, złość, lęk.
Zaburzenia zachowania u dzieci

szkolenie online prof. Magdaleny Olempskiej-Wysockiej

Dostępne tylko w programie szkoleń przedszkolnych!

Kup dostęp do szkolenia!

 SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE

Agresja, złość, lęk.
Zaburzenia zachowania u dzieci

szkolenie online prof. Magdaleny Olempskiej-Wysockiej

Dostępne tylko w programie szkoleń przedszkolnych!

Kup dostęp do szkolenia!

Agresja, złość, lęk. Zaburzenia zachowania u dzieci

Agresja, złość i lęk to emocje pojawiające się dość często w rozwoju dziecka. Zazwyczaj traktowane są jako emocje negatywne, zagrażające, jako takie, które nie powinny się pojawiać. Tymczasem są one bardzo potrzebne, kształtują prawidłowy rozwój emocjonalno-społeczny dziecka a także jego rozwój poznawczy. Emocje te często są silne, mają bardzo intensywny przebieg, a nieodpowiednio wzmacniane mogą doprowadzić do pojawiania się u dziecka zachowań nieadekwatnych, niepożądanych a w efekcie nawet do zaburzeń zachowania.

Samoregulacja emocji to długotrwały proces uzależniony od wielu czynników. Sposoby radzenia sobie z emocjami są różne. Ważna jest w tym aspekcie możliwość zdobywania przez dziecko doświadczeń. To my dorośli powinniśmy dzieciom stworzyć takie środowisko, w którym będzie to możliwe. Kiedy dziecko ma możliwość zdobywania kolejnych doświadczeń, zaczyna coraz lepiej rozumieć swoje emocje.

Dzięki uczestnictwu w szkoleniu:

  • Dowiesz się, jak powstają i jak rozwijają się emocje u dziecka.
  • Dowiesz się, kiedy dane zachowanie dziecka staje się zachowaniem problemowym.
  • Nauczysz się, jak wzmacniać zachowania pożądane i jak nie wzmacniać zachowań niepożądanych.
  • Poznasz czynniki wpływające na wystąpienie u dziecka zachowań niepokojących, problemowych, niepożądanych.
  • Dowiesz się, jak powstaje złość, co zwiększa ryzyko wybuchu złości u dziecka, co przepowiada wybuch złości a także, jak możesz go „rozminować”.
  • Zrozumiesz, kiedy u dziecka w wieku przedszkolnym pojawiają się zachowania agresywne i co mogą one sygnalizować.
  • Poznasz najczęstsze lęki pojawiające się u dzieci, a także nauczysz się, jak je rozpoznawać.
  • Nauczysz się, co jest najważniejsze we współpracy z rodzicem dziecka, jak podejmować rozmowę, jak informować rodziców o trudnościach związanych z rozwojem dziecka.

Przykładowe odcinki szkolenia:

Każde dziecko czegoś się boi

Komunikacja złości i w złości

dostęp dla wszystkich
nauczycieli i wychowawców
22 szkolenia
 na 12 miesięcy

tylko 1880 zł
za całą Radę Pedagogiczną

Kup dostęp!

dostęp indywidualny
dla jednej osoby

22 szkolenia na 12 miesięcy

tylko 498 zł
za dostęp dla jednej osoby

Kup dostęp!

Dokładny program szkolenia

Czym są emocje?
Zachowania drażniące, niepożądane i zaburzenia zachowania
Jak wzmacniać zachowania pożądane i wygaszać zachowania niepożądane
Czynniki ryzyka
Przyczyny tkwiące w dziecku
Przyczyny tkwiące w rodzinie i rodzicach
Przyczyny tkwiące w otoczeniu, grupie społecznej
Dlaczego emocje są ważne w rozwoju dziecka?
Komunikacja złości i w złości
Kiedy u przedszkolaka pojawiają się zachowania agresywne?
Każde dziecko czegoś się boi
Słuchaj – akceptuj – nazywaj
Współpraca z rodzicami
Od modelowania do manipulacji
Dorosły jako przewodnik w rozwoju emocjonalnym dziecka
Podziękowanie za udział w szkoleniu

Poznaj ekspertkę

dr hab. prof. UAM Magdalena Olempska-Wysocka

Psycholog, pedagog specjalny, neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej. Wykładowca akademicki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Łódzkiego. Od ponad 19 lat pracuje z małymi dziećmi w zakresie wspomagania ich rozwoju poznawczego i komunikacji; prowadzi indywidualne konsultacje psychologiczne zarówno dla dzieci, młodzieży jak i ich rodziców. Współpracuje z nauczycielami w zakresie dostosowania metod i form pracy dla dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i komunikacyjnymi. Specjalizuje się w diagnozie i terapii logopedycznej i psychologicznej dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi – w zakresie funkcjonowania poznawczego, rozwoju emocjonalno-społecznego, komunikacji. Autorka wielu publikacji naukowych, uczestniczka konferencji naukowych i popularno-naukowych z zakresu logopedii, pedagogiki specjalnej, psychologii.

Inne szkolenia dla nauczycieli przedszkoli