Zadzwoń: 505 442 812
Agresja, złość, lęk.
Zaburzenia zachowania u dzieci
szkolenie online prof. Magdaleny Olempskiej-Wysockiej
Dostępne tylko w programie szkoleń przedszkolnych!
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Agresja, złość, lęk.
Zaburzenia zachowania u dzieci
szkolenie online prof. Magdaleny Olempskiej-Wysockiej
Dostępne tylko w programie szkoleń przedszkolnych!
Agresja, złość, lęk. Zaburzenia zachowania u dzieci
Agresja, złość i lęk to emocje pojawiające się dość często w rozwoju dziecka. Zazwyczaj traktowane są jako emocje negatywne, zagrażające, jako takie, które nie powinny się pojawiać. Tymczasem są one bardzo potrzebne, kształtują prawidłowy rozwój emocjonalno-społeczny dziecka a także jego rozwój poznawczy. Emocje te często są silne, mają bardzo intensywny przebieg, a nieodpowiednio wzmacniane mogą doprowadzić do pojawiania się u dziecka zachowań nieadekwatnych, niepożądanych a w efekcie nawet do zaburzeń zachowania.
Samoregulacja emocji to długotrwały proces uzależniony od wielu czynników. Sposoby radzenia sobie z emocjami są różne. Ważna jest w tym aspekcie możliwość zdobywania przez dziecko doświadczeń. To my dorośli powinniśmy dzieciom stworzyć takie środowisko, w którym będzie to możliwe. Kiedy dziecko ma możliwość zdobywania kolejnych doświadczeń, zaczyna coraz lepiej rozumieć swoje emocje.
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu:
- Dowiesz się, jak powstają i jak rozwijają się emocje u dziecka.
- Dowiesz się, kiedy dane zachowanie dziecka staje się zachowaniem problemowym.
- Nauczysz się, jak wzmacniać zachowania pożądane i jak nie wzmacniać zachowań niepożądanych.
- Poznasz czynniki wpływające na wystąpienie u dziecka zachowań niepokojących, problemowych, niepożądanych.
- Dowiesz się, jak powstaje złość, co zwiększa ryzyko wybuchu złości u dziecka, co przepowiada wybuch złości a także, jak możesz go „rozminować”.
- Zrozumiesz, kiedy u dziecka w wieku przedszkolnym pojawiają się zachowania agresywne i co mogą one sygnalizować.
- Poznasz najczęstsze lęki pojawiające się u dzieci, a także nauczysz się, jak je rozpoznawać.
- Nauczysz się, co jest najważniejsze we współpracy z rodzicem dziecka, jak podejmować rozmowę, jak informować rodziców o trudnościach związanych z rozwojem dziecka.
Przykładowe odcinki szkolenia:
Każde dziecko czegoś się boi
Komunikacja złości i w złości

dostęp dla wszystkich
nauczycieli i wychowawców
22 szkolenia na 12 miesięcy
tylko 1880 zł
za całą Radę Pedagogiczną

dostęp indywidualny
dla jednej osoby
22 szkolenia na 12 miesięcy
tylko 498 zł
za dostęp dla jednej osoby
Dokładny program szkolenia
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Poznaj ekspertkę

dr hab. prof. UAM Magdalena Olempska-Wysocka
Psycholog, pedagog specjalny, neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej. Wykładowca akademicki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Łódzkiego. Od ponad 19 lat pracuje z małymi dziećmi w zakresie wspomagania ich rozwoju poznawczego i komunikacji; prowadzi indywidualne konsultacje psychologiczne zarówno dla dzieci, młodzieży jak i ich rodziców. Współpracuje z nauczycielami w zakresie dostosowania metod i form pracy dla dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i komunikacyjnymi. Specjalizuje się w diagnozie i terapii logopedycznej i psychologicznej dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi – w zakresie funkcjonowania poznawczego, rozwoju emocjonalno-społecznego, komunikacji. Autorka wielu publikacji naukowych, uczestniczka konferencji naukowych i popularno-naukowych z zakresu logopedii, pedagogiki specjalnej, psychologii.