Skip to main content

Edukacja matematyczna
w przedszkolu cz. 2

Od rozumowania operacyjnego
do konstruowania i rozgrywania gier

szkolenie online Aleksandry Tabaczyńskiej

Kup dostęp do szkolenia!

Rozwijamy zdolności matematyczne przedszkolaków

Matematykę można kochać albo jej nienawidzić bądź się jej po prostu bać. Nasza relacja z nią kształtuje się podczas pierwszych lat życia. W życiu dziecka jest więcej matematycznych dylematów niż mogłoby nam się wydawać. Edukacja matematyczna daje przedszkolakom szansę na naukę orientacji w czasie i przestrzeni, wyciągania i analizowania wniosków, przeprowadzania porównań czy chociażby sprawiedliwego rozwiązywania konfliktów.

Podczas kilkuletniej edukacji przedszkolnej dzieci mogą przejść przez 11 bloków matematycznych. Są to zagadnienia przeznaczone zarówno dla młodszych, jak i starszych przedszkolaków. W pierwszej części szkolenia omówionych zostało pierwszych pięć bloków, w tej zaś części dowiecie się, jak wprowadzić kolejne sześć bloków.

  • BLOK VI Operacyjne rozumowanie
  • BLOK VII Zadania z treścią
  • BLOK VIII Miary
  • BLOK IX Geometria
  • BLOK X Finanse dzieci, czyli mała ekonomia
  • BLOK XI Konstruowanie i rozgrywanie gier matematycznych

Druga część szkolenia z edukacji matematycznej w przedszkolu obejmuje bardziej zaawansowane zagadnienia i jest rozszerzeniem pierwszej części, wprowadzającej w temat matematyki dla przedszkolaków. Chcesz zapoznać się z podstawami edukacji matematycznej?
Kliknij, by przejść do pierwszej części szkolenia, która wprowadzi Cię w podstawy tematyki.

Dzięki uczestnictwu w szkoleniu:

  • Poznasz kolejne bloki matematyczne, które są kontynuacją bloków z pierwszej części szkolenia.
  • Zrozumiesz jak dostosować tempo wprowadzania kolejnych bloków do poziomu wiedzy i umiejętności swoich przedszkolaków.
  • Dowiesz się, jak sprawić by zadania matematyczne stały się ciekawym wyzwaniem dla dzieci.
  • Dowiesz się, jak nauczyć dzieci wykorzystywać matematykę w życiu codziennym.
  • Poznasz wachlarz pomysłów na zajęcia dydaktyczne, które od razu wprowadzisz do swojej pracy.
  • Nauczysz się, jak skutecznie utrwalać umiejętności matematyczne dzieci, stosując metodę „1+3”.
  • Dowiesz się, jak angażować rodziców, aby włączali się w edukację matematyczną dziecka.

W wieku przedszkolnym (3–7 lat) przypada szczególny okres w rozwoju dziecka, charakteryzujący się poznawaniem rzeczywistości poprzez doświadczanie, uczenie się „przy okazji”, a także zauważanie zachodzących zmian.

Przykładowe odcinki szkolenia

Mierzenie płynów

Figury płaskie i bryły

dostęp dla wszystkich
nauczycieli i wychowawców
20 szkoleń
na 12 miesięcy

tylko 1680 zł
za całą Radę Pedagogiczną

Kup dostęp!

dostęp indywidualny
dla jednej osoby

20 szkoleń na 12 miesięcy

tylko 498 zł
za dostęp dla jednej osoby

Kup dostęp!

dostęp do tego szkolenia
dla jednej osoby

1 szkolenie na 12 miesięcy

tylko 85 zł
za dostęp do jednego szkolenia

Kup dostęp!

Dokładny program szkolenia

Wstęp
Zaproszenie do udziału w szkoleniu
Moduł I: Edukacja matematyczna w przedszkolu – krok po kroku
Matematyka w oczach dzieci
Kilka słów o procesie kapsualizacji
Wprowadzenie do bloków programowych
Wskazówki dla nauczyciela
Moduł II: Rozwój operacyjnego rozumowania
Kilka słów na temat operacyjnego rozumowania
Ustalanie równoliczności zbiorów
Ustawianie w pary w celu ustalenia równoliczności
Ustawianie po kolei i numerowanie
Liczebnik ma podwójne znaczenie
Moduł III: Zadania z treścią
Kilka słów na temat zadań z treścią
Porządek wprowadzania kolejnych etapów
Moduł IV: Miary
Kilka słów na temat miar
Mierzenie długości
Mierzenie płynów
Waga i ważenie
Mierzenie czasu – kalendarz i zegar
Moduł V: Geometria
Kilka słów na temat geometrii
Figury płaskie i bryły
Moduł VI: Finanse dzieci, czyli mała ekonomia
Kilka słów na temat małej ekonomii
Monety i banknoty
Metoda trzech słoików
Moduł VII: Konstruowanie i rozgrywanie gier matematycznych
Kilka słów na temat gier matematycznych
Przykładowe rozegranie gry
Moduł VIII: Podsumowanie
Alternatywne sposoby utrwalania materiału
Rola rodzica w edukacji matematycznej
Podziękowanie za udział w szkoleniu

Poznaj eksperta

Aleksandra Tabaczyńska

Jestem absolwentką edukacji przedszkolnej i terapii dziecka na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ukończyłam „Diagnozowanie uzdolnień matematycznych dzieci” na Akademii im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie pod okiem profesor Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, a także kurs I i II stopnia “Dziecięca matematyka” oraz “Nauczycielska diagnoza uzdolnień matematycznych dzieci. Zasady rozwijania uzdolnień matematycznych”. Od 2015 roku prowadzę Klub Małego Matematyka. Jestem współautorem programu “Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w klasie II” oraz innowacji pedagogicznej “Polubić matematykę” skierowanej dla dzieci w wieku przedszkolnym. Matematyka to moja pasja, którą mam przyjemność dzielić się z innymi nauczycielami przedszkoli oraz szkół podstawowych.

Inne szkolenia dla nauczycieli przedszkoli