Podejście Reggio Emilia ma dalekosiężne działanie – od wielu lat, inspirując i wpływając na praktykę rodzicielską i nauczycielską na całym świecie. Szkolenie jest oryginalną wskazówką dla nauczycieli, którzy dopiero zaczynają odkrywać swój potencjał i tworzą warsztat pracy oraz ożywczą odmianą dla doświadczonych praktyków. Warsztat daje okazję, aby zastanowić się, co w lokalnym kontekście oznacza realizacja projektów edukacyjnych Reggio Emilia i jak wykorzystać otrzymane materiały, aby skutecznie realizować kreatywne innowacje. Omówimy zasady projektu edukacyjnego Reggio Emilia oraz sposoby, w jakie można prowokować dziecko do doświadczania i budowania wiedzy. Omówię zasady tworzenia przestrzeni i relacji między dorosłymi i dziećmi oraz między dorosłymi: nauczyciele-rodzice-decydenci. Wskażemy sposoby pobudzania aktywności dzieci i uczenia się jednostek i grup. Uczestnicy odkryją swoje możliwości, przyglądając się prostym a skutecznym sposobom pracy zgodnie z podejściem Reggio Emilia.
Szkolenie dostępne w roku przedszkolnym 2020/2021
Podejście Reggio Emilia
dzieci jako bohaterowie własnego rozwoju.
Czym jest podejście Reggio Emilia?
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu dowiesz się:
- Jak zobaczyć świat oczami dziecka i mówić w ich „100 językach” w domu i szkole.
- Jak odnaleźć dziecięcą matematykę w skakaniu, czytanie w czystej kartce, kosmos w kałuży.
- Jak zmienić zwykłe przedmioty w niezwykłe pomoce dydaktyczne.
- Jak umacniać dzieci w poczuciu ciekawości i zdumienia wobec świata.
- Jak budować poczucie własnej wartości.
- Jak rozpocząć zmianę, napisać i zrealizować oryginalną innowację pedagogiczną w idei ReggioEmilia.
Podczas szkolenia odkryjesz moc swojej intuicji, zobaczysz potencjał edukacyjny w kwiatku, patyku i koraliku oraz nauczysz się budować ciekawe, bogate i inspirujące środowisko rozwoju dzieci w duchu Reggio Emilia.
Dokładny program szkolenia
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Poznaj eksperta

Agnieszka Kuźba
Jestem nauczycielką, doradcą w zakresie edukacji naturalnej, prelegentką, autorką esejów i materiałów metodycznych inspirujących do wzbogacania warsztatu nauczyciela w oparciu o metody M. Montessori, R. Steinera, L. Malaguzzi i najnowsze zdobycze neurodydaktyki. Prowadzę warsztaty z zakresu rozwijania inteligencji wielorakich – m.in. treningu uważności, ruchu w naturze i wykorzystania materiałów naturalnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej we wczesnej edukacji. Z sukcesem stosuję łatwe w pozyskaniu materiały naturalne jako karty pracy dla wspierania wszystkich sfer rozwoju dziecka ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju poznawczego.