Skip to main content

Metoda Batii Strauss.

Inspiracje do zabaw i zajęć w przedszkolu

szkolenie online Małgorzaty Koc

Kup dostęp do szkolenia!

Gotowe pomysły na zabawy muzyką klasyczną w przedszkolu

Muzyka w przedszkolu powinna być obecna każdego dnia. Wykorzystując formy wychowania muzycznego takie jak śpiew, ruch, słuchanie, grę na instrumentach oraz tworzenie, nauczyciel skutecznie kształtuje wrażliwość estetyczną dziecka, doskonali jego umiejętności wokalno-ruchowe i wprowadza w świat wiedzy. Spośród różnych gatunków muzycznych szczególną wartość przypisuje się muzyce klasycznej, która pomaga między innymi odprężyć ciało, uspokoić oddech, skuteczniej zapamiętać nowe informacje, zaktywizować słuchacza do działania.

Jak zatem bawić się muzyką poważną z małymi dziećmi? Druga część szkolenia z metody Batii Strauss zawiera nowe pomysły zabaw rytmicznych, ruchowo-tanecznych, zabaw z instrumentami, a także pokaz wspólnego muzykowania i doświadczania muzyki.

Aktywne słuchanie muzyki w koncepcji Batii Strauss to niezwykle atrakcyjna metoda wprowadzania dziecka w świat różnych gatunków muzyki, zwłaszcza muzyki poważnej. Chcesz poznać lepiej tę metodę?
Kliknij, by poznać pierwszą część szkolenia, w którym przedstawiona jest także jej teoria.

Dzięki uczestnictwu w szkoleniu:

  • Poznasz utwory muzyczne Chopina, Straussa, Mozarta, Czajkowskiego, Gosseca  i innych.
  • Doświadczysz aranżacji utworów muzycznych pod względem rytmicznym, brzmieniowym i instrumentalnym.
  • Dowiesz się, w jaki sposób tworzyć wątek  tematyczny do zabaw rytmicznych, ruchowych i gry na instrumentach. 
  • Doznasz przyjemności i satysfakcji ze wspólnego muzykowania i koncertowania z dziećmi.
  • Odkryjesz  możliwości wykorzystania różnych przedmiotów
    do zabaw ruchowo-rytmicznych.
  • Rozwiniesz własne kompetencje muzyczne w zakresie melorecytacji i ekspresji ruchowej. 
  • Zdobędziesz gotowe pomysły na prezentację umiejętności swoich wychowanków.

Szkolenie pokaże, w jaki sposób zachęcić do słuchania muzyki klasycznej, aby nie zniechęcić małego odbiorcy.

Przykładowe odcinki szkolenia

Przykładowa prezentacja utworu

Przykładowe zajęcia

dostęp dla wszystkich
nauczycieli i wychowawców
20 szkoleń
na 12 miesięcy

tylko 1680 zł
za całą Radę Pedagogiczną

Kup dostęp!

dostęp indywidualny
dla jednej osoby

20 szkoleń na 12 miesięcy

tylko 498 zł
za dostęp dla jednej osoby

Kup dostęp!

dostęp do tego szkolenia
dla jednej osoby

1 szkolenie na 12 miesięcy

tylko 85 zł
za dostęp do jednego szkolenia

Kup dostęp!

Dokładny program szkolenia

Johann Strauss – Trish-Trash Polka
Trish-Trash Polka – rytmizacja
Trish-Trash Polka – ruch w przestrzeni
Trish-Trash Polka – instrumentalizacja
Trish-Trash Polka – prezentacja utworu
James Galway – Le Basque
Le Basque – rytmizacja
Le Basque – ruch w przestrzeni
Le Basque – instrumentalizacja
Le Basque – prezentacja utworu
Fryderyk Chopin – Contredanse
Contredanse – rytmizacja
Contredanse – ruch w przestrzeni
Contredanse – instrumentalizacja
Contredanse – prezentacja utworu
Wolfgang Amadeus Mozart – Rondo alla Turca
Rondo alla Turca – rytmizacja
Rondo alla Turca – ruch w przestrzeni
Rondo alla Turca – instrumentalizacja
Wolfgang Amadeus Mozart – Bułka z masłem
Bułka z masłem – rytmizacja
Bułka z masłem – ruch w przestrzeni
Bułka z masłem – instrumentalizacja
Bułka z masłem – instrumentalizacja z p. Magdą
Bułka z masłem – prezentacja utworu
Piotr Czajkowski – Dziadek do orzechów
Dziadek do orzechów – rytmizacja
Dziadek do orzechów – ruch w przestrzeni
Dziadek do orzechów – instrumentalizacja
Dziadek do orzechów – prezentacja utworu
François-Joseph Gossec – Gavotte
Gavotte – rytmizacja
Gavotte – ruch w przestrzeni
Gavotte – instrumentalizacja
Gavotte – prezentacja utworu

Poznaj eksperta

Małgorzata Koc

Jestem nauczycielką przedszkola, doradcą metodycznym w zakresie wychowania przedszkolnego, wykładowcą, autorką licznych materiałów metodycznych dla nauczycieli uwzględniających wszechstronny rozwój dziecka w oparciu o efektywnie dobrane metody pracy. Prowadzę autorskie warsztaty z zakresu zabaw twórczych inspirowanych ruchem, muzyką, wierszem i obrazem, a także warsztaty z zakresu metodyki wychowania przedszkolnego zwłaszcza zajęć umuzykalniających w przedszkolu. Ostatnio zafascynowana jestem zabawami słowno-ruchowymi, które stały się inspiracją do napisania innowacji pedagogicznej pt. „Pokazywane wierszyki jako narzędzie pracy nauczyciela”.

Inne szkolenia dla nauczycieli przedszkoli