Zadzwoń: 505 069 419
Szkolenia dla nauczycieli przedszkoli ≫ Metoda Batii Strauss – inspiracje
Muzyka w przedszkolu powinna być obecna każdego dnia. Wykorzystując formy wychowania muzycznego takie jak śpiew, ruch, słuchanie, grę na instrumentach oraz tworzenie, nauczyciel skutecznie kształtuje wrażliwość estetyczną dziecka, doskonali jego umiejętności wokalno-ruchowe i wprowadza w świat wiedzy. Spośród różnych gatunków muzycznych szczególną wartość przypisuje się muzyce klasycznej, która pomaga między innymi odprężyć ciało, uspokoić oddech, skuteczniej zapamiętać nowe informacje, zaktywizować słuchacza do działania.
Jak zatem bawić się muzyką poważną z małymi dziećmi? Druga część szkolenia z metody Batii Strauss zawiera nowe pomysły zabaw rytmicznych, ruchowo-tanecznych, zabaw z instrumentami, a także pokaz wspólnego muzykowania i doświadczania muzyki.
Aktywne słuchanie muzyki w koncepcji Batii Strauss to niezwykle atrakcyjna metoda wprowadzania dziecka w świat różnych gatunków muzyki, zwłaszcza muzyki poważnej. Chcesz poznać lepiej tę metodę?
Kliknij, by poznać pierwszą część szkolenia, w którym przedstawiona jest także jej teoria.
Szkolenie pokaże, w jaki sposób zachęcić do słuchania muzyki klasycznej, aby nie zniechęcić małego odbiorcy.
Przykładowa prezentacja utworu
Przykładowe zajęcia
Johann Strauss – Trish-Trash Polka |
---|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
James Galway – Le Basque |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Fryderyk Chopin – Contredanse |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Wolfgang Amadeus Mozart – Rondo alla Turca |
![]() |
![]() |
![]() |
Wolfgang Amadeus Mozart – Bułka z masłem |
---|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Piotr Czajkowski – Dziadek do orzechów |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
François-Joseph Gossec – Gavotte |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Jestem nauczycielką przedszkola, doradcą metodycznym w zakresie wychowania przedszkolnego, wykładowcą, autorką licznych materiałów metodycznych dla nauczycieli uwzględniających wszechstronny rozwój dziecka w oparciu o efektywnie dobrane metody pracy. Prowadzę autorskie warsztaty z zakresu zabaw twórczych inspirowanych ruchem, muzyką, wierszem i obrazem, a także warsztaty z zakresu metodyki wychowania przedszkolnego zwłaszcza zajęć umuzykalniających w przedszkolu. Ostatnio zafascynowana jestem zabawami słowno-ruchowymi, które stały się inspiracją do napisania innowacji pedagogicznej pt. „Pokazywane wierszyki jako narzędzie pracy nauczyciela”.