Globalne Czytanie Glenna Domana

Szkolenie online:
o metodzie całościowego wsparcia rozwoju dziecka

Czemu warto czytać od urodzenia?

Cytując Glenna Domana – twórcę Metody globalnego czytania – „Czytanie jest jedną z najważniejszych funkcji w życiu, ponieważ cała nauka opiera się na umiejętności czytania”. W procesie rozwijania u dzieci kompetencji związanych z nauką czytania niezwykle ważna jest rola edukacji elementarnej. Właśnie na tym etapie budujemy przestrzeń do tego, aby dzieci poprzez zabawę i spontaniczne odkrycia odczytywały wyrazy nazywające to, co im bliskie i znane z codziennej aktywności.

Metodą globalnego czytania – jako jedną z metod nauki czytania – zajmuję się, odnajdując dla niej kontekst w edukacji XXI wieku w Polsce. Podczas szkolenia dowiesz się jakie są główne założenia metody oraz jaki jest jej związek z neurodydaktyką, która obecnie zdominowała myślenie o edukacji w Polsce i na świecie.

Biorąc udział w tym szkoleniu:

Dowiesz się, jakie jest praktyczne zastosowanie etapów nauki czytania metodą Domana oraz nauczę Cię budować harmonogramy i organizować pracę tak, aby efektywność zastosowania metody była na najwyższym poziomie. Nie zapomnimy również o narzędziu, które jest obligatoryjne dla tej metody, czyli o kartach, na których, w centrum, umieszczone są wyrazy, a w kolejnych etapach zdania. Ponadto zwrócę szczególną uwagę na książki do nauki czytania metodą Domana.

Korzyści dla dzieci:

  • rozwinie percepcję wzrokową i słuchową,
  • wzmocni koncentrację,
  • wszechstronnie pobudzi mózg,
  • wzbogaci swoje słownictwo,
  • w sposób naturalny przeczyta poznane wyrazy,
  • osiągnie gotowość szkolną w zakresie umiejętności czytania.

Przykładowe odcinki szkolenia

Etap I: ustalenie wyrazów. Wykład

Zabawy z kartami. Zajęcia z dziećmi

Dokładny program szkolenia

Komu dedykowana jest metoda? Wykład.
Inspiracje Domana – główne założenia metody. Wykład.
Metoda globalnego czytania a neurodydaktyka. Wykład.
Karty do nauki. Wykład.
W jaki sposób samodzielnie przygotować karty do metody? Wykład.
Organizacja pracy metodą (cz.1). Wykład.
Organizacja pracy metodą (cz.2). Wykład
Jak organizować sesje? Zajęcia z dziećmi.
Etap I nauki: ustalenie wyrazów. Wykład.
Etap I nauki: kolejność prezentacji. Wykład.
Zabawy z kartami – części ciała. Zajęcia z dziećmi.
Zabawy z kartami – ubrania. Zajęcia z dziećmi.
Zabawy ruchowe. Zajęcia z dziećmi.
Etapy: II, III, IV nauki czytania. Wykład.
Etap V: książki do nauki czytania. Wykład.
Wspólne przygotowanie książeczki. Zajęcia z dziećmi.
Budowanie harmonogramów. Wykład.
Metoda globalnego czytania G.Domana, a inne metody. Wykład.
Test zaliczeniowy

Poznaj ekspertkę

Karolina Pol

Jako właścicielka firmy edukacyjnej EduKaPol Szkolenia pomagam nauczycielom z całej Polski poznawać i stosować innowacyjne metody edukacyjne. Podpowiadam jak zaplanować i zorganizować pracę określonymi metodami tak, aby prowadzone przez nauczycieli zajęcia były atrakcyjne, a ich efekty miały wpływ na zintegrowany i efektywny rozwój uczniów i wychowanków. W czasie prowadzonych szkoleń najważniejszą dla mnie wartością są ludzie i budowane przestrzeni do działań edukacyjnych opartych na relacjach. Moim zdaniem tak, jak człowiek jest istotą społeczną, tak edukacja również ma charakter społeczny, ponieważ każda osoba, którą spotykamy na swojej drodze ma wpływ na to, czego się uczymy, jak się uczymy i jaką mamy motywację do uczenia się.

OPINIE

uczestników szkolenia

Bardzo jasny, przystępny sposób przekazania treści. Bardzo przyjemnie się słucha, dzięki czemu w łatwy sposób przyswoiłam wiedzę na temat metody globalnego czytania.

JoannaUczestniczka szkolenia

Świetne zaprezentowanie tematu, konkretna, rzeczowa forma przekazu, ucząca krok po kroku, jak wprowadzić i po kolei realizować poszczególne etapy metody globalnego czytania.

Małgorzatauczestniczka szkolenia

Bardzo prosto, praktycznie i zrozumiale przedstawiona metoda, dodatkowo poparta praktycznymi warsztatami z dziećmi.

Anetauczestniczka szkolenia

W bardzo jasny i zrozumiały sposób przeprowadzone zostały wykłady, a zajęcia z dziećmi pokazały mi, jak w praktyce stosować tę metodę pracy.

Olgauczestniczka szkolenia

Bardzo dokładne opracowanie tematu, przygotowanie merytoryczne oraz dużo inspirujących materiałów do wykorzystania w pracy z dziećmi w przedszkolu. Na pewno skorzystam z tej metody.

Martauczestnik szkolenia
Kup dostęp