Pomówmy o mówieniu

Słów kilka na temat językowego rozwoju dziecka
szkolenie online

Proces mówienia jest niezwykle złożony...

Proces mówienia jest niezwykle złożony. Zależy nie tylko od prawidłowej budowy anatomicznej aparatu artykulacyjnego oraz jego sprawności motorycznej, ale i od słuchu dziecka. Stymulacja językowa w postaci zabaw tematycznych połączonych z ćwiczeniami ortofonicznymi jest niezwykle istotna w jego językowym rozwoju. Zatem w jaki sposób poprzez zabawę podnosić sprawność motoryczną aparatu artykulacyjnego dziecka, jak wyrabiać prawidłowe nawyki artykulacyjne, kiedy kierować dziecko do logopedy – tego dowiesz się w trakcie szkolenia.

Dzięki uczestnictwu w szkoleniu dowiesz się:

  • Jak złożonym jest proces mówienia.
  • Jak przebiega rozwój mowy u dziecka.
  • Jak ocenić budowę anatomiczną oraz sprawność motoryczną aparatu artykulacyjnego.
  • Jakie przyczyny mogą leżeć u podstaw zaburzeń językowych u przedszkolaka.
  • Jak w formie zabawy podnosić sprawność motoryczną aparatu artykulacyjnego przedszkolaka.
  • Jak uczynić rodzica partnerem w procesie świadomego rozwijania języka dziecka.

Podczas szkolenia poszerzysz wiedzę o tym, jak istotna jest rola nauczyciela przedszkola w rozwoju językowym dziecka.

Przykładowe odcinki szkolenia

Kalendarium rozwoju mowy.
Wykład

Ćwiczenia oddechowe.
Zajęcia praktyczne

Dokładny program szkolenia

Wprowadzenie
Wstęp do wykładów
Czym jest mowa?
Słów kilka o języku
Kalendarium rozwoju mowy
Co kształtuje mowę?
Co zaburza rozwój mowy dziecięcej?
Zaburzenie, opóźnienia, wady
Wady anatomiczne aparatu mowy
Jąkanie, seplenienie i inne zaburzenia mowy
Rozwój mowy w środowisku rodzinnym
Nauczyciel wychowania przedszkolnego a mowa dziecka
Wywiad z Aleksandrą Michalską – mamą dziewczynek z wadą wymowy
Wywiad z Małgorzatą Koc – nauczycielką wychowania przedszkolnego
Wstęp do ćwiczeń
Ćwiczenia oddechowe
Ćwiczenia fonacyjne
Ćwiczenia artykulacyjne
Ćwiczenia logorytmiczne
Ćwiczenia słuchowe
Ćwiczenia motoryczne

Poznaj eksperta

Beata Smykiewicz-Różycka

Jestem nauczycielką, która swą ponad trzydziestoletnią przygodę z oświatą rozpoczęła w przedszkolu, by następnie poznać specyfikę pracy w nauczaniu początkowym. Jako polonistka pracowałam w szkole podstawowej i gimnazjum. Od 2002 r. pracuję nadal jako polonistka w I Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Czarnieckiego w Kozienicach. Od osiemnastu lat jestem logopedą w SP ZOZ „Przychodnie Kozienickie”. Jestem autorką opracowania metodycznego pn. „Z X Muzą na ty” – program edukacji czytelniczej i medialnej, dla gimnazjum, klas I-III.