Zadzwoń: 505 069 419
Pierwsi zyskują najwięcej! 1000 zł taniej do 30 września!
Premiera programu: 17 listopada 2025 r.
Pierwsi zyskują najwięcej! 1000 zł taniej do 30 września!
Premiera programu: 17 listopada 2025 r.
Pierwsi zyskują najwięcej! 1000 zł taniej do 30 września!
Premiera programu: 17 listopada 2025 r.
Program szkoleniowy koncentruje się na budowaniu partnerskich, opartych na zaufaniu relacji między szkołą a rodzicami. Uczestnicy – nauczyciele i dyrektorzy – poznają konkretne narzędzia, metody komunikacji (w tym NVC) oraz pomysły na działania, które czynią szkołę miejscem otwartym i przyjaznym rodzinie.
Szkolenia pokazują, jak zrozumieć potrzeby rodziców, włączyć ich w życie szkoły oraz inspirować do aktywnej współpracy. Poruszane są także zagadnienia psychoedukacji – jak wspierać rozwój kompetencji rodzicielskich poprzez działania edukacyjne w szkole. Całość tworzy kompleksowy program wzmacniający relacje szkoła–dom, sprzyjający dobrostanowi uczniów i całej społeczności.
nieograniczony dostęp 24/7
przez 12 miesięcy
imienne zaświadczenie
po ukończeniu szkolenia
grupowe spotkania online
z ekspertkami i ekspertami EduAkcji
sesja pytań i odpowiedzi
na każdym spotkaniu
metody prowadzenia rozmowy
w stresujących chwilach
bezpłatna platforma dla rodziców
przy dostępie dla placówek
Większy spokój i pewność w kontaktach z rodzicami – dzięki sprawdzonym narzędziom i przemyślanej komunikacji.
Lepsza współpraca szkoły z domem ucznia – co przekłada się na wspólne działania i większe zaangażowanie rodziców.
Większa skuteczność wychowawcza i profilaktyczna – dzięki wspierającym relacjom i edukacji emocjonalnej prowadzonej również z rodzicami.
Poczucie sensu i sprawczości w relacjach z rodzinami uczniów – wynikające z partnerskiego podejścia i dialogu opartego na empatii.
cztery szkolenia online dotyczące współpracy z rodzicami uczniów
szkolenie przybliżające sposoby komunikacji w trudnych sytuacjach
materiały do samodzielnego wydruku podsumowujące i uzupełniające wiedzę
możliwość uczestniczenia w spotkaniach online poruszających ważne tematy w edukacji
dostęp do platformy z programem szkoleń przez okres 12 miesięcy od zakupu
imienne zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu do samodzielnego pobrania
Pedagog, interwent kryzysowy, diagnosta (m.in. ADOS2, ADI-R, CONNERS 3). Absolwent kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Interwencji kryzysowej uczył się na Florydzie w International Critical Incident Stress Foundation a egzamin certyfikacyjny zdał na Uniwersytecie Maryland. Ukończył również studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański).
Pedagog, interwent kryzysowy, psychotraumatolog. Ponad 20 lat związany ze szkołą jako wychowawca, a następnie dyrektor szkoły. Obecnie związany z Pracownią Rozwoju Osobistego poMOC. Pracuje z nastolatkami w kryzysie i ich rodzicami. Dla Fundacji Trampolina w Łodzi prowadził grupę wsparcia dla rodziców dzieci i nastolatków z depresją, po próbach samobójczych. Autor szkoleń dotyczących współpracy z rodzicami.
Certyfikowana przez CNVC trenerka Porozumienia bez Przemocy, mediatorka i trenerka rozwoju osobistego. Pomaga ludziom usłyszeć się w zawodowych i prywatnych przestrzeniach. Pokazuje, jak dzięki empatii oraz świadomości uczuć i potrzeb można budować porozumienie. Całym sercem jest człowiekiem edukacji – w szkole realizuje swoje zawodowe życie (nauczycielka, wychowawczyni i przez 22 lata dyrektorka szkoły).
Psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (PTTPB nr 267), który od 2008 roku pomaga ludziom lepiej rozumieć siebie i swoje emocje. Od 2013 roku dzieli się swoim doświadczeniem, szkoląc przyszłych terapeutów. Łączy nowoczesne podejścia trzeciej fali CBT, w tym Terapię Schematu (SFT) i ACT, wierząc, że zmiana zaczyna się od zrozumienia i akceptacji. Pracuje w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, badając, skąd bierze się podatność na lęk i depresję.
Zapraszamy do udziału w spotkaniach online na żywo z ekspertami i ekspertkami EduAkcji. To doskonała okazja, aby zapoznać się z szeroką paletą tematów ważnych z punktu widzenia pracy z dziećmi i młodzieżą w placówkach oświatowych. To możliwość zadania pytań na czacie ekspertom oraz wymiany spostrzeżeń z innymi uczestnikami szkoleń. Eksperci EduAkcji to uznani specjaliści w swoich dziedzinach, mający ogromne doświadczenie i praktykę. Poznaj ich lepiej, dołącz do spotkań online!
Szkoła to przestrzeń, w której współistnieją uczniowie, nauczyciele, pracownicy administracyjni oraz rodzice – grupa najliczniejsza, a często niedoceniana. Bywa, że postrzega się ich jako problem, zamiast dostrzegać w nich potencjał i wsparcie. Tymczasem świadome włączanie rodziców do życia szkoły pomaga budować środowisko sprzyjające nauce, wychowaniu i integracji. Szkoła otwarta na rodziców zyskuje ich lojalność, zaufanie i realne zaangażowanie w codzienność edukacyjną
Rodzice różnią się stylem komunikacji i oczekiwaniami wobec szkoły. Niektórzy bywają wymagający, inni wycofani, a każdy niesie ze sobą własne doświadczenia. Zrozumienie tych postaw pozwala nauczycielowi uniknąć napięć i znaleźć wspólny język. Szkolenie pomoże dostrzec, że rodzice nie muszą być traktowani jak roszczeniowi klienci – mogą stać się ważnym wsparciem wychowawcy i całej placówki, jeśli tylko stworzy się im przestrzeń do współpracy opartej na wzajemnym szacunku.
Kontakt z rodzicami to ważny element pracy nauczyciela, ale nie zawsze przebiega bez trudności. Słowa, których używamy, mogą działać jak cegły – budować mur nieporozumień i frustracji – albo jak okna, które otwierają przestrzeń do dialogu i wzajemnego zrozumienia. Szkolenie pokazuje, jak świadomie wybierać te „okna”, które sprzyjają współpracy. Dzięki temu rozmowy z rodzicami mogą stać się okazją do tworzenia więzi i znajdowania rozwiązań służących wszystkim stronom.
Spotkania z rodzicami nierzadko wiążą się z silnymi emocjami. Wielu z nich odbiera rozmowę z nauczycielem jako ocenę lub krytykę, co rodzi opór i zamyka drogę do dialogu. Szkolenie omawia, jak rozpoznawać mechanizmy obronne uruchamiające się u rodziców i jak reagować, by zmieniać konfrontację w porozumienie. Nauczyciel może odzyskać rolę eksperta i sprzymierzeńca, budując z rodzicami relację, która wspiera zarówno dziecko, jak i całą społeczność szkolną.
Bywa, że w szkole dochodzi do zdarzeń, które wymagają trudnej rozmowy – gdy dziecko zostaje skrzywdzone albo samo staje się sprawcą szkody. Takie sytuacje wywołują silne emocje, łatwo wtedy o wzajemne pretensje i obwinianie. Moduł pokazuje, jak prowadzić dialog ze szkołą, by w centrum uwagi zawsze pozostawało dobro dziecka. Obejmuje przykładowe ćwiczenia z udzielania informacji, aktywnego słuchania i reagowania na trudne komunikaty. Dzięki pracy na konkretnych przykładach wskazuje konstruktywne rozwiązania, które realnie wspierają dziecko.
Masz problem, o którym chcesz porozmawiać ze specjalistą? Potrzebujesz wsparcia we współpracy Twojej szkoły z rodzicami? W Specjalistycznym Programie Doskonalenia Nauczycieli (SPDN) zapewniamy nielimitowane, indywidualne i anonimowe konsultacje z psychologami, psychoterapeutami, pedagogami i interwentami kryzysowymi.
Przy zakupie programu szkoleń online “Współpraca nauczyciela z rodzicami” dla Rady Pedagogicznej otrzymasz 30% rabatu na dostęp do Specjalistycznego Programu Doskonalenia Nauczycieli!