Skip to main content

program szkoleń online
Tomasza Bilickiego, Krzysztofa Durnasia,
Elżbiety Więcław i dr. Andrzeja Śliwerskiego

Pierwsi zyskują najwięcej! 1000 zł taniej do 30 września!
Premiera programu: 17 listopada 2025 r.

Kup dostęp do programu!

program szkoleń online
Tomasza Bilickiego, Krzysztofa Durnasia,
Elżbiety Więcław i dr. Andrzeja Śliwerskiego

Pierwsi zyskują najwięcej! 1000 zł taniej do 30 września!
Premiera programu: 17 listopada 2025 r.

Kup dostęp do programu!

Program szkoleniowy koncentruje się na budowaniu partnerskich, opartych na zaufaniu relacji między szkołą a rodzicami. Uczestnicy – nauczyciele i dyrektorzy – poznają konkretne narzędzia, metody komunikacji (w tym NVC) oraz pomysły na działania, które czynią szkołę miejscem otwartym i przyjaznym rodzinie.

Szkolenia pokazują, jak zrozumieć potrzeby rodziców, włączyć ich w życie szkoły oraz inspirować do aktywnej współpracy. Poruszane są także zagadnienia psychoedukacji – jak wspierać rozwój kompetencji rodzicielskich poprzez działania edukacyjne w szkole. Całość tworzy kompleksowy program wzmacniający relacje szkoła–dom, sprzyjający dobrostanowi uczniów i całej społeczności.

W PROGRAMIE SZKOLEŃ ONLINE:

  • Poznasz strategie budowania zaufania i partnerstwa z rodzicami oraz sposoby na trwałe relacje.
  • Nauczysz się empatycznej i skutecznej komunikacji, w tym w trudnych sytuacjach (NVC).
  • Poznasz potrzeby i obawy rodziców oraz sposoby efektywnego reagowania na nie.
  • Dowiesz się, jak prowadzić spotkania, warsztaty i działania psychoedukacyjne dla rodziców.
  • Nauczysz się wzmacniać wizerunek szkoły przyjaznej rodzinie poprzez komunikację i otwartość.

Otwórz szkołę na dialog z rodzicami i codzienną współpracę!

nieograniczony dostęp 24/7
przez 12 miesięcy

imienne zaświadczenie
po ukończeniu szkolenia

grupowe spotkania online
z ekspertkami i ekspertami EduAkcji

sesja pytań i odpowiedzi
na każdym spotkaniu

metody prowadzenia rozmowy
w stresujących chwilach

bezpłatna platforma dla rodziców
przy dostępie dla placówek

Korzyści z udziału w programie:

Większy spokój i pewność w kontaktach z rodzicami – dzięki sprawdzonym narzędziom i przemyślanej komunikacji.

Lepsza współpraca szkoły z domem ucznia – co przekłada się na wspólne działania i większe zaangażowanie rodziców.

Większa skuteczność wychowawcza i profilaktyczna – dzięki wspierającym relacjom i edukacji emocjonalnej prowadzonej również z rodzicami.

Poczucie sensu i sprawczości w relacjach z rodzinami uczniów – wynikające z partnerskiego podejścia i dialogu opartego na empatii.

Co otrzymasz po dołączeniu do programu:

4 szkolenia online

cztery szkolenia online dotyczące współpracy z rodzicami uczniów

moduł dla rodziców

szkolenie przybliżające sposoby komunikacji w trudnych sytuacjach

materiały do pobrania

materiały do samodzielnego wydruku podsumowujące i uzupełniające wiedzę

spotkania z ekspertami EduAkcji

możliwość uczestniczenia w spotkaniach online poruszających ważne tematy w edukacji

dostęp 24/7

dostęp do platformy z programem szkoleń przez okres 12 miesięcy od zakupu

zaświadczenie

imienne zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu do samodzielnego pobrania

Eksperci

Tomasz Bilicki

Pedagog, interwent kryzysowy, diagnosta (m.in. ADOS2, ADI-R, CONNERS 3). Absolwent kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Interwencji kryzysowej uczył się na Florydzie w International Critical Incident Stress Foundation a egzamin certyfikacyjny zdał na Uniwersytecie Maryland. Ukończył również studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański).

Krzysztof Durnaś

Pedagog, interwent kryzysowy, psychotraumatolog. Ponad 20 lat związany ze szkołą jako wychowawca, a następnie dyrektor szkoły. Obecnie związany z Pracownią Rozwoju Osobistego poMOC. Pracuje z nastolatkami w kryzysie i ich rodzicami. Dla Fundacji Trampolina w Łodzi prowadził grupę wsparcia dla rodziców dzieci i nastolatków z depresją, po próbach samobójczych. Autor szkoleń dotyczących współpracy z rodzicami.

Elżbieta Więcław

Certyfikowana przez CNVC trenerka Porozumienia bez Przemocy, mediatorka i trenerka rozwoju osobistego. Pomaga ludziom usłyszeć się w zawodowych i prywatnych przestrzeniach. Pokazuje, jak dzięki empatii oraz świadomości uczuć i potrzeb można budować porozumienie. Całym sercem jest człowiekiem edukacji – w szkole realizuje swoje zawodowe życie (nauczycielka, wychowawczyni i przez 22 lata dyrektorka szkoły).

Dr Andrzej Śliwerski

Psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (PTTPB nr 267), który od 2008 roku pomaga ludziom lepiej rozumieć siebie i swoje emocje. Od 2013 roku dzieli się swoim doświadczeniem, szkoląc przyszłych terapeutów. Łączy nowoczesne podejścia trzeciej fali CBT, w tym Terapię Schematu (SFT) i ACT, wierząc, że zmiana zaczyna się od zrozumienia i akceptacji. Pracuje w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, badając, skąd bierze się podatność na lęk i depresję.

Spotkania z ekspertami EduAkcji

Zapraszamy do udziału w spotkaniach online na żywo z ekspertami i ekspertkami EduAkcji. To doskonała okazja, aby zapoznać się z szeroką paletą tematów ważnych z punktu widzenia pracy z dziećmi i młodzieżą w placówkach oświatowych. To możliwość zadania pytań na czacie ekspertom oraz wymiany spostrzeżeń z innymi uczestnikami szkoleń. Eksperci EduAkcji to uznani specjaliści w swoich dziedzinach, mający ogromne doświadczenie i praktykę. Poznaj ich lepiej, dołącz do spotkań online!

Tomasz Bilicki

Jak budować szkołę przyjazną rodzicom?

Szkoła to przestrzeń, w której współistnieją uczniowie, nauczyciele, pracownicy administracyjni oraz rodzice – grupa najliczniejsza, a często niedoceniana. Bywa, że postrzega się ich jako problem, zamiast dostrzegać w nich potencjał i wsparcie. Tymczasem świadome włączanie rodziców do życia szkoły pomaga budować środowisko sprzyjające nauce, wychowaniu i integracji. Szkoła otwarta na rodziców zyskuje ich lojalność, zaufanie i realne zaangażowanie w codzienność edukacyjną

PODCZAS SZKOLENIA POZNASZ:

  • Perspektywę rodzica i jej znaczenie dla funkcjonowania szkoły
  • Sposoby angażowania rodziców w życie społeczności szkolnej
  • Metody rozwijania współpracy opartej na partnerstwie i autorytecie
  • Praktyczne rozwiązania tworzące szkołę przyjazną rodzicom
  • Strategie wzmacniania wizerunku placówki i dobrostanu nauczycieli

Krzysztof Durnaś

Rodzic przyjazny szkole – czy to możliwe?

Rodzice różnią się stylem komunikacji i oczekiwaniami wobec szkoły. Niektórzy bywają wymagający, inni wycofani, a każdy niesie ze sobą własne doświadczenia. Zrozumienie tych postaw pozwala nauczycielowi uniknąć napięć i znaleźć wspólny język. Szkolenie pomoże dostrzec, że rodzice nie muszą być traktowani jak roszczeniowi klienci – mogą stać się ważnym wsparciem wychowawcy i całej placówki, jeśli tylko stworzy się im przestrzeń do współpracy opartej na wzajemnym szacunku.

PODCZAS SZKOLENIA POZNASZ:

  • Różne typy rodziców, przyczyny ich zachowań i sposoby reagowania
  • Jak różnice pokoleniowe wpływają na relacje i komunikację
  • Formy zaangażowania, których szkoła może oczekiwać od rodziców
  • Jak rodzice funkcjonują  jako zespół i jak radzić sobie w trudnych sytuacjach
  • Ograniczenia we współpracy z rodzicami

Elżbieta Więcław

Komunikacja nauczyciela z rodzicami metodami NVC

Kontakt z rodzicami to ważny element pracy nauczyciela, ale nie zawsze przebiega bez trudności. Słowa, których używamy, mogą działać jak cegły – budować mur nieporozumień i frustracji – albo jak okna, które otwierają przestrzeń do dialogu i wzajemnego zrozumienia. Szkolenie pokazuje, jak świadomie wybierać te „okna”, które sprzyjają współpracy. Dzięki temu rozmowy z rodzicami mogą stać się okazją do tworzenia więzi i znajdowania rozwiązań służących wszystkim stronom.

PODCZAS SZKOLENIA POZNASZ:

  • Zasady empatycznej komunikacji z rodzicami w duchu NVC
  • Sposoby słuchania i mówienia, by być naprawdę usłyszanym
  • Jak rozpoznawać i nazywać potrzeby oraz emocje
  • Strategie zmiany konfliktów w współpracę z poszanowaniem granic
  • Słowa i wyrażenia, które budują, a nie niszczą relacje

dr Andrzej Śliwerski

Od oporu do współpracy: sztuka edukowania rodziców

Spotkania z rodzicami nierzadko wiążą się z silnymi emocjami. Wielu z nich odbiera rozmowę z nauczycielem jako ocenę lub krytykę, co rodzi opór i zamyka drogę do dialogu. Szkolenie omawia, jak rozpoznawać mechanizmy obronne uruchamiające się u rodziców i jak reagować, by zmieniać konfrontację w porozumienie. Nauczyciel może odzyskać rolę eksperta i sprzymierzeńca, budując z rodzicami relację, która wspiera zarówno dziecko, jak i całą społeczność szkolną.

PODCZAS SZKOLENIA POZNASZ:

  • Jak rozpoznawać tryby reakcji rodziców i odpowiadać na nie adekwatnie
  • W jaki sposób formułować komunikaty, by zmniejszać opór i sprzyjać współpracy
  • Co pozwala nauczycielowi zachować rolę eksperta i autorytetu
  • Strategie przekazywania wiedzy w sposób ułatwiający wspólne działania z rodzicami
  • Sposoby prowadzenia rozmowy o tematach wrażliwych, np. korzystaniu z telefonów

dr Andrzej Śliwerski

Rodzic i szkoła po tej samej stronie – komunikacja w sytuacjach spornych

Bywa, że w szkole dochodzi do zdarzeń, które wymagają trudnej rozmowy – gdy dziecko zostaje skrzywdzone albo samo staje się sprawcą szkody. Takie sytuacje wywołują silne emocje, łatwo wtedy o wzajemne pretensje i obwinianie. Moduł pokazuje, jak prowadzić dialog ze szkołą, by w centrum uwagi zawsze pozostawało dobro dziecka. Obejmuje przykładowe ćwiczenia z udzielania informacji, aktywnego słuchania i reagowania na trudne komunikaty. Dzięki pracy na konkretnych przykładach wskazuje konstruktywne rozwiązania, które realnie wspierają dziecko.

PODCZAS SZKOLENIA POZNASZ:

  • Sposoby dobrego przygotowania się do rozmowy w sytuacji kryzysowej
  • Zasady przekazywania informacji w formie jasnej i pomocnej
  • Techniki prowadzenia dialogu z nauczycielem w chwilach napięcia
  • Możliwe reakcje rodzica, gdy dziecko doświadcza krzywdy lub ją wyrządza
  • Metody, wspólnego poszukiwania rozwiązań służących dziecku

Skorzystaj z atrakcyjnej oferty!

Masz problem, o którym chcesz porozmawiać ze specjalistą? Potrzebujesz wsparcia we współpracy Twojej szkoły z rodzicami? W Specjalistycznym Programie Doskonalenia Nauczycieli (SPDN) zapewniamy nielimitowane, indywidualne i anonimowe konsultacje z psychologami, psychoterapeutami, pedagogami i interwentami kryzysowymi.

Poznaj program SPDN

Przy zakupie programu szkoleń online “Współpraca nauczyciela z rodzicami” dla Rady Pedagogicznej otrzymasz 30% rabatu na dostęp do Specjalistycznego Programu Doskonalenia Nauczycieli!

Poniższy cennik dotyczy dostępu dla jednej placówki.
Wybierz liczbę osób w Radzie Pedagogicznej:

do 30 osób

$ 2 980 zł

za 12 miesięcy
  • Szkolenia z dostępem 24/7
  • Moduł dla rodziców
  • Spotkania online z ekspertami
  • Imienne zaświadczenie
KUP TERAZ

31-60 osób

$ 3 680 zł

za 12 miesięcy
  • Szkolenia z dostępem 24/7
  • Moduł dla rodziców
  • Spotkania online z ekspertami
  • Imienne zaświadczenie
KUP TERAZ

61-80 osób

$ 3 980 zł

za 12 miesięcy
  • Szkolenia z dostępem 24/7
  • Moduł dla rodziców
  • Spotkania online z ekspertami
  • Imienne zaświadczenie
KUP TERAZ

od 81 osóbBEZ LIMITU OSÓB

$ 4 380 zł

za 12 miesięcy
  • Szkolenia z dostępem 24/7
  • Moduł dla rodziców
  • Spotkania online z ekspertami
  • Imienne zaświadczenie
KUP TERAZ

Dostęp
indywidualny

dostęp na 12 miesięcy

tylko 498 zł
za dostęp dla jednej osoby

Chcesz zamówić przez telefon
dostęp do naszego szkolenia

albo uzyskać więcej informacji?

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 069 419

Inne szkolenia dla nauczycieli szkół