Skip to main content

Jakie najczęściej zaburzenia integracji sensorycznej doświadczają dzieci ze spektrum autyzmu? Jak reagować na występujące objawy? Opowiadają pedagożki specjalne Marta Chojka-Pawlina i Karolina Zakrzewska, autorki szkolenia online „Dziecko w spektrum autyzmu w grupie przedszkolnej”.

Integracja sensoryczna jest procesem, w którym mózg odbiera, analizuje i integruje informacje pochodzące z różnych zmysłów, takich jak wzrok, słuch, dotyk, równowaga i propriocepcja (czucie głębokie). Dzięki temu ludzie mogą skutecznie reagować na bodźce ze środowiska i dostosowywać swoje zachowanie oraz odpowiedzi. U dzieci w spektrum autyzmu często występują trudności z integracją sensoryczną. Mogą przez to mieć problemy w wykonywaniu codziennych czynności, takich jak jedzenie, ubieranie się, korzystanie z toalety, a także w angażowaniu się w zabawy czy naukę.

Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia podcastu pt. „Dziecko autystyczne i integracja sensoryczna”.

Oceń, jak ciekawy był artykuł

4.1 / 5. Liczba ocen: 19

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen!

Niech skorzystają też inni

Zapisz się do newslettera EduAkcji!

Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się z informacją dotyczącą przetwarzania moich danych przez administratora danych osobowych - spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych obejmujących mój adres e-mail przez spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („EduAkcja”), polegające na dopisaniu tego adresu do newslettera EduAkcji i wysyłaniu na ten adres informacji o ofercie EduAkcji.