Skip to main content

Codzienność dziecka ze spektrum autyzmu wymaga od opiekunów uważności i stosowania określonych zasad w zależności od stopnia autyzmu i indywidualnych cech danej osoby. O tym, jak wspomagać wykonywać rutynowe czynności opowiadają pedagożki specjalne Marta Chojka-Pawlina i Karolina Zakrzewska, autorki szkolenia online „Dziecko w spektrum autyzmu w grupie przedszkolnej”.

Dzieci ze spektrum autyzmu mogą mieć trudności w wykonywaniu codziennych czynności związanych z samoobsługą, takich jak ubieranie się, mycie, czesanie, jedzenie, korzystanie z toalety itp. Problematyczna jest również adaptacja do zmian w rutynach lub planach. Przewidywalność i stałość są dla nich ważne, a nieoczekiwane modyfikacje mogą wywołać niepokój lub dezorientację. Odpowiednie wsparcie, terapia, a także dostosowanie otoczenia i podejścia do ich indywidualnych potrzeb, mogą pomóc w pokonywaniu tych trudności i ułatwieniu codziennego funkcjonowania. Jest to jednak proces wymagający cierpliwości, zrozumienia i empatii ze strony rodziny, opiekunów, nauczycieli oraz otoczenia społecznego.

Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia podcastu pt. „Dzień dziecka ze spektrum autyzmu”.

Oceń, jak ciekawy był artykuł

4 / 5. Liczba ocen: 21

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen!

Niech skorzystają też inni

Zapisz się do newslettera EduAkcji!

Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się z informacją dotyczącą przetwarzania moich danych przez administratora danych osobowych - spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych obejmujących mój adres e-mail przez spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („EduAkcja”), polegające na dopisaniu tego adresu do newslettera EduAkcji i wysyłaniu na ten adres informacji o ofercie EduAkcji.