Skip to main content

Jak stworzyć w przedszkolu środowisko, w którym także dzieci z problemami mowy znajdą miejsce na rozwój? Opowiada Dagmara Śmiałkowska, autorka szkolenia „Jak uczyć dziecko mówić”.

Dzieci z problemami rozwoju mowy w przedszkolu potrzebują przede wszystkim równego traktowania z równolatkami. Ze względu na specyfikę dziecięcych grup, w których od razu wyklucza się dzieci nienormatywne, oznacza to wyraźne zaangażowanie nauczyciela wychowania przedszkolnego w zapewnienie przestrzeni dla ekspresji i rozwoju takiego małego człowieka. Nauczyciel rozwijający swoją empatię, uwagę oraz zrozumienie specyfiki problemów z mową małej osoby daje jej szansę na prawidłowy rozwój emocjonalny i społeczny.

Wojciech Albiński, redaktor bloga EduAkcji

Oceń, jak ciekawy był artykuł

4.8 / 5. Liczba ocen: 12

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen!

Niech skorzystają też inni

Zapisz się do newslettera EduAkcji!

Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się z informacją dotyczącą przetwarzania moich danych przez administratora danych osobowych - spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych obejmujących mój adres e-mail przez spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („EduAkcja”), polegające na dopisaniu tego adresu do newslettera EduAkcji i wysyłaniu na ten adres informacji o ofercie EduAkcji.