Skip to main content

Czterolatki dużo częściej niż 3-latki biorą udział w uroczystościach występując indywidualnie. Uczą się wierszyków, które wspaniale rozwijają nie tylko mowę, ale również kompetencje psychomotoryczne. Jakie problemy z mową możemy wtedy zauważyć? O tym, w kolejnym podcaście, opowiada Beata Smykiewicz-Różycka, autorka szkolenia „Pomówmy o mówieniu. Słów kilka na temat językowego rozwoju dziecka”.

Niezauważone problemy z mową u trzylatka będą postępowały u czterolatka. Seplenienie czy reranie, które już można wychwycić u 4-latka, powinny nas skłonić do uważności i ewentualnego rozpoczęcia terapii. Jednak dziecko w tym wieku nie musi realizować prawidłowej wymowy wszystkich głosek. Są natomiast symptomy, które mogą świadczyć o trudnościach w odpowiednim rozwoju mowy. Takim znakiem ostrzegawczym jest na przykład nieumiejętność dmuchania.

Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia podcastu pt. „Kiedy z 4-latkiem do logopedy?”.

Oceń, jak ciekawy był artykuł

4.1 / 5. Liczba ocen: 18

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen!

Niech skorzystają też inni

Zapisz się do newslettera EduAkcji!

Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się z informacją dotyczącą przetwarzania moich danych przez administratora danych osobowych - spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych obejmujących mój adres e-mail przez spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („EduAkcja”), polegające na dopisaniu tego adresu do newslettera EduAkcji i wysyłaniu na ten adres informacji o ofercie EduAkcji.