Skip to main content

Jakie są główne zasady nauki mówienia? Co możesz zrobić sam w domu z dzieckiem? Na co powinienieś uważać? O tym wszystkim opowiada Dagmara Śmiałkowska, autorka szkolenia o nauce mowy.

Dagmara Śmiałkowska, logopeda i terapeuta, ekspertka EduAkcji w podcaście omawia podstawowe zasady pracy z dzieckiem niemówiącym, z czego na plan pierwszy wybija się zasada zadawania pytań. Zaczynamy od pytań na które odpowiedź przychodzi w mianowniku, potem wprowadzamy przypadki, dochodzi odmiana, kategoryzacje przedmiotów. To podstawy pracy logopedy. Na co zaś powinniśmy uważać?

Nie zdrabniajmy. Każde zdrobnienie: „krzesło – krzesełko” na przykład, to dla dziecka nowe słowo. Nie wyręczajmy też dzieci, niech – z trudem, ale kończą swoje zdania. I nie zalewajmy ich potokiem słów. Mówmy tak, by rozumiały, co im przekazujemy.

Wojciech Albiński, redaktor bloga EduAkcji

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Przeczytaj nasz artykuł!

Oceń, jak ciekawy był artykuł

4.8 / 5. Liczba ocen: 12

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen!

Niech skorzystają też inni

Zapisz się do newslettera EduAkcji!

Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się z informacją dotyczącą przetwarzania moich danych przez administratora danych osobowych - spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych obejmujących mój adres e-mail przez spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („EduAkcja”), polegające na dopisaniu tego adresu do newslettera EduAkcji i wysyłaniu na ten adres informacji o ofercie EduAkcji.