Skip to main content

Przemoc rówieśnicza najczęściej nie odbywa się bez świadków. Jaką rolę w procesie mogą odegrać obserwatorzy? Opowiada prof. Jacek Pyżalski, autor szkolenia online „Przemoc i cyberprzemoc rówieśnicza”.

Na początku badań nad zjawiskiem przemocy rówieśniczej naukowcy nie zajmowali się osobami obserwującymi przemoc. Kiedy zaczęto się im przyglądać podzielono ich na grupy pod kątem „co robią – czego nie robią”. I okazuje się, że najtrudniejszą sytuacją jest ta, kiedy świadkowie rzeczywiście wzmacniają tego, kto dokonuje przemocy. Sprawca wtedy otrzymuje komunikat, że to, co robi jest akceptowane. A może być też tak, że jeden świadek potrafi zatrzymać przemoc.

Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia podcastu pt. „Uczeń świadkiem przemocy rówieśniczej”.

Oceń, jak ciekawy był artykuł

4.4 / 5. Liczba ocen: 48

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen!

Niech skorzystają też inni

Zapisz się do newslettera EduAkcji!

Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się z informacją dotyczącą przetwarzania moich danych przez administratora danych osobowych - spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych obejmujących mój adres e-mail przez spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („EduAkcja”), polegające na dopisaniu tego adresu do newslettera EduAkcji i wysyłaniu na ten adres informacji o ofercie EduAkcji.