Skip to main content

Premiera w marcu 2023 r.

Specjalne Potrzeby
Edukacyjne

wyjątkowy program szkoleniowy online
dla nauczycieli przedszkola

Kup dostęp do platformy!

Premiera w marcu 2023 r.

Specjalne Potrzeby
Edukacyjne

wyjątkowy program szkoleniowy online
dla nauczycieli przedszkola

Kup dostęp do platformy!

Grupa dziecięca w przedszkolu jest zespołem indywidualności. Każde dziecko ma inny zasób doświadczeń, wiadomości, przeżyć i umiejętności. Nauczyciel pracujący z daną grupą dzieci stara się dobrać takie metody i formy pracy, aby dotrzeć do każdego wychowanka. Zdarza się jednak, że w grupie przedszkolnej są dzieci, które wymagają szczególnego zaopiekowania i udzielenia indywidualnego wsparcia. Jak to zrobić? Gdzie szukać inspiracji, wiedzy i umiejętności?

Wychodzimy naprzeciw potrzebom nauczycieli wychowania przedszkolnego i chcemy Was wesprzeć w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dlatego w pierwszej połowie 2023 roku zajmiemy się trzema tematami:

Dziecko z zaburzeniami zachowania i emocji

Dziecko z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera

Dziecko z niepowodzeniami edukacyjnymi, w tym z inteligencją niższą niż przeciętna

PROGRAM ZAWIERA DOSTĘP DO:

3 szkoleń wideo

każde szkolenie poświęcone jednemu tematowi,
1 szkolenie to ok. 2,5 h dydaktycznej

3 spotkań online
z ekspertem

każde spotkanie poświęcone jednemu tematowi,
1 spotkanie to ok. 2 h dydaktyczne

Program Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych jest częścią platformy szkoleń online dla nauczycieli przedszkola. Wraz z dostępem do platformy zyskujesz możliwość udziału w programie oraz aktualnie dostępnych szkoleniach online. Zapraszamy do wykupienia dostępu indywidualnego lub dla całej placówki!

Korzyści z dostępu do platformy

szkoleń online dla nauczycieli przedszkola:

Dostęp do szkoleń

Uczestnicy naszych szkoleń otrzymują roczny dostęp do platformy online bez żadnych ograniczeń, przez 24 godziny na dobę!

Wyjątkowy program

Uczestnicy zyskają dostęp do wyjątkowego programu szkoleń online o specjalnych potrzebach edukacyjnych!

Spotkania online z ekspertami

W roku szkolnym trzy grupowe spotkania online z ekspertami w ramach programu Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych!

Szeroka baza szkoleń

Dostęp do naszej platformy obejmuje również bazę 19 szkoleń tematycznych, które zrealizowaliśmy w poprzednich latach!

Zaświadczenia udziału

Postępy uczestników dokumentowane są imiennymi zaświadczeniami, które można pobrać i samodzielnie wydrukować!

Zajęcia z dziećmi

Nasze szkolenia to wyjątkowo obszerna baza pokazowych zajęć z dziećmi, które możesz powtórzyć ze swoimi przedszkolakami!

dostęp dla wszystkich
nauczycieli i wychowawców
program Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych
+ 19 innych szkoleń
na 12 miesięcy

tylko 1680 zł
za całą Radę Pedagogiczną

Kup dostęp!

dostęp indywidualny
dla jednej osoby
program Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych

+ 19 innych szkoleń na 12 miesięcy

tylko 498 zł
za dostęp dla jednej osoby

Kup dostęp!

Tematyka poruszana w czasie szkoleń i spotkań online:

I. Dziecko z zaburzeniami zachowania i emocji

Dziecko zachowuje się agresywnie w sytuacjach, w których nie dochodzi do żadnych konfliktów z innymi dziećmi. Bez wyraźnego powodu rzuca przedmiotami w dzieci. Podchodzi i niszczy wytwory ich zabawy lub pracy. Bez zrozumiałego powodu podchodzi i nagle kopie inne dziecko, albo nawet uderza pięścią w głowę, ręką w twarz. W taki sam sposób odnosi się do osób dorosłych. Jest dzieckiem, które rozumie polecenia, potrafi też bawić się z innymi dziećmi jednak bardzo często zachowuje się agresywnie w stosunku do innych.

  1. Co robić, gdy dziecko nagminnie bije bez powodu inne dzieci lub nauczyciela?
  2. Jakie stosować wzmocnienia pozytywne a jakie konsekwencje w tych trudnych sytuacjach?
  3. W jaki sposób uświadomić rodzicom, którzy nie chcą udać się do PPP, że dziecko zagraża innym dzieciom i nie powinno przebywać w przedszkolu?
  4. Jakie kroki podejmować, co robić, gdy dziecko nie ma orzeczenia z PPP a przejawia agresywne zachowania, zagrażające bezpieczeństwu dzieci?
  5. Jak w przedszkolu zorganizować system wspierania nauczyciela, który znalazł się w trudnej sytuacji wychowawczej?

II. Dziecko z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera

Dziecko w mojej grupie zachowuje się inaczej niż pozostałe. Nie bierze udziału w proponowanych przez nauczyciela działaniach i zabawach. Nie lubi śpiewać, zatyka uszy, gdy dzieci uczą się nowej piosenki lub śpiewają już znaną. Chodzi po sali przedszkolnej, gdy inne dzieci bawią się swobodnie. Nie potrafi samodzielnie ubierać się ani rozbierać mimo, że rówieśnicy dawno opanowali tę umiejętność. Często wydobywa z siebie dziwne dźwięki lub powtarza w kółko te same słowa. Czasami zaczyna bez widocznego powodu denerwować się, krzyczeć.

  1. Co to jest autyzm, co to jest zespół Aspergera?
  2. Skąd mogę mieć pewność, że to jest to właśnie to zaburzenie?
  3. Czy mogę samodzielnie sprawdzić czy dziecko jest autystyczne lub ma zespół Aspergera? Jak to zrobić?
  4. Czy konieczna jest zmiana organizacji przestrzeni edukacyjnej, w której dziecko z autyzmem przebywa?
  5. Jak ustalać normy i zasady, żeby były zrozumiałe dla dzieci z autyzmem?
  6. Jak reagować na specyficzne zachowania?
  7. Czy potrzebna jest pomoc drugiego nauczyciela?

III. Dziecko z niepowodzeniami edukacyjnymi, w tym z inteligencją niższą niż przeciętna

Dziecko na tle grupy wykazuje obniżony poziom rozwoju intelektualnego zarówno w myśleniu przyczynowo-skutkowym, logicznym, jak i rozumieniu złożonych poleceń. Ma trudności w wypowiadaniu się całymi zdaniami. Przejawia niski poziom percepcji wzrokowej, na przykład nie dostrzega różnic między obrazkami, nie układa obrazków z części. Przejawia niski poziom percepcji słuchowej, trudno mu się skoncentrować. Niechętnie rysuje. Ma trudności w klasyfikowaniu lub przeliczaniu przedmiotów.

  1. Jak zorganizować dziecku wsparcie podczas pracy z całą grupą dzieci?
  2. W którym momencie pobytu dziecka w przedszkolu i pracy z całą grupą organizować pracę z jednym dzieckiem?
  3. Czy są metody pracy z całą grupą sprzyjające indywidualizacji?
  4. Które z metod pracy indywidualnej przynoszą efekty?
  5. Jak zorganizować miejsce w sali przedszkolnej do pracy indywidualnej i czy to jest konieczne?
  6. W jaki sposób efektywnie współpracować z domem rodzinnym w sytuacji niepowodzeń edukacyjnych dziecka?

Spotkania z ekspertem

Absolutna nowość na platformie szkoleń online dla nauczycieli przedszkola! Tylko w programie Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych spotkania z ekspertami online na żywo. Dzięki nim zdobędziesz jeszcze więcej wiedzy o emocjach dziecka, trudnościach wychowawczych i niepowodzeniach edukacyjnych. Podczas spotkań wymienisz się spostrzeżeniami z innymi uczestnikami na czacie i zadasz ekspertowi nurtujące Cię pytania.

dostęp dla wszystkich
nauczycieli i wychowawców
program Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych
+ 19 innych szkoleń
na 12 miesięcy

tylko 1680 zł
za całą Radę Pedagogiczną

Kup dostęp!

dostęp indywidualny
dla jednej osoby
program Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych

+ 19 innych szkoleń na 12 miesięcy

tylko 498 zł
za dostęp dla jednej osoby

Kup dostęp!

Społeczność EduAkcji w liczbach

58000

już tylu uczestników skorzystało z naszych szkoleń

630

już tyle przedszkoli wzięło udział w szkoleniach przedszkolnych

480

tyle szkół wzięło udział w szkoleniach szkolnych

35543

tylu było uczestników naszych e-konferencji

Poznaj opinie uczestników

naszych szkoleń dla nauczycieli przedszkola

Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Gratuluję osobie prowadzącej profesjonalizmu i charyzmatycznej aury. Krótkie bloki tematyczne zachęcały do oglądania.

Aleksandrauczestniczka szkolenia „Edukacja matematyczna w przedszkolu. Od orientacji przestrzennej do klasyfikowania”

Szkolenie oceniam bardzo pozytywnie. Pani Małgorzata w przystępny i obrazowy sposób przedstawia metodę Batii Strauss. Zdobyte umiejętności na pewno wykorzystam w pracy z dziećmi. Cieszę się, że taki temat został przedstawiony.

Elżbietauczestniczka szkolenia „Metoda Batii Strauss. Inspiracje do zabaw i zajęć w przedszkolu”

Bardzo odpowiadała mi forma przekazu – kwintesencja niezbędnych informacji podana zrozumiale, obrazowo i w sposób komfortowy dla odbiorcy. Forma krótkich wykładów, które są ze sobą powiązane powodowała, że byłam skoncentrowana na treści. Odbiór mnie nie nużył. Wprost przeciwnie – obserwowałam narastające zainteresowanie tematem.

Marzenauczestniczka szkolenia „Mali właściciele wielkich mózgów. O neurobiologii wczesnego dzieciństwa”

Szkolenie zawiera wszystkie niezbędne informacje dotyczące kodowania i programowania. Prowadząca szkolenie świetnie tłumaczy, pokazując wszystko w praktyce. Wielkim plusem jest podzielenie szkolenia na tematy, przez co nagrania nie są długie. Dodatkowo można powrócić do wcześniej wysłuchanych tematów. Jestem bardzo zadowolona!

Ewauczestniczka szkolenia „Kodowanie na dywanie. Elementy kodowania i programowania w przedszkolu”

Dziękuję za bardzo wartościowe szkolenie. Dzięki niemu będę mogła wprowadzić ciekawe zabawy rozwijające sprawność manualną u dzieci, przygotowując je do nauki pisania. Oceniam na 6 z plusem.

Ilonauczestniczka szkolenia „Zabawy paluszkowe stymulujące pamięć, mowę i sprawność manualną dziecka"

Szkolenie bardzo bogate zarówno w teoretyczną, jak i praktyczną wiedzę. Dzięki temu mogę spojrzeć zupełnie inaczej na niektóre do tej pory „trudne” zachowania dzieci. Jednocześnie zdobyta wiedza motywuje mnie do wielu przemyśleń i poprowadzenia zajęć w taki sposób, aby jak najlepiej pomóc dzieciom w stymulowaniu ich rozwoju.

Jolantauczestniczka szkolenia „Zmysły a odbiór świata. Integracja sensoryczna przedszkolaka”

Czysty konkret. Praktyczne ćwiczenia, materiał wideo uporządkowany chronologicznie w taki sposób, że nawet laik stanie się terapeutą własnego dziecka. Polecam też studentom i absolwentom logopedii oraz pracownikom przedszkoli, żłobków, którzy chcą lepiej zrozumieć, w jaki sposób mówić do dzieci z opóźnionym rozwojem mowy.

Agnieszkauczestniczka szkolenia „Jak uczyć dziecko mówić. Praca z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy”